Polecany artykuł:
Drogą elektroniczną wnioski o przyznanie świadczenia 500 plus można złożyć przez:
-systemy bankowości elektronicznej,
-platformę ePUAP,
-system emp@tia
-PUE ZUS.
Jak złożyć wniosek o „Rodzina 500 plus” on-line przez bankowość elektroniczną:
Bank jedynie umożliwia złożenie wniosku. Nie weryfikuje danych, ani nie obsługuje złożonych wniosków. Weryfikacja wniosku i decyzja o przyznaniu świadczenia wychowawczego to zadanie gminy, do które został złożony wniosek. Składanie wniosku o 500+ przez swoje serwisy umożliwiają: Alior Bank SA, Bank BGŻ BNP Paribas, Bank BPH SA, Credit Agricole Bank Polska SA, Euro Bank SA, Getin Noble Bank SA, Bank Handlowy w Warszawie SA, ING Bank Śląski SA, Inteligo, mBank SA, Bank Millennium SA, Nest Bank S.A, Bank Ochrony Środowiska SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, PKO Bank Polski SA, Plus Bank SA, Raiffeisen Bank Polska SA, Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, Bank BPS S.A., SGB-Bank SA, Santander Bank Polska.Aby dowiedzieć się, jak złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze za pomocą bankowości elektronicznej, trzeba wejść na stronę banku.
Jak złożyć wniosek o „Rodzina 500 plus” on-line na platformie ePUAP:
Po wejściu na stronę epuap.gov.pl należy się zalogować. Usługę można znaleźć na kilka sposobów np. na stronie głównej kliknąć w zdarzenie życiowe „wniosek 500+” lub wpisać w wyszukiwarkę dokładną nazwę usługi „wniosek Rodzina 500+”, ewentualnie przez „alfabetyczną listę spraw”. Po wypełnieniu i dodaniu ewentualnych załączników klikamy „dalej”, a następnie „podpisz profilem zaufanym”. Wtedy wyświetli się informacja o konieczności potwierdzenia podpisu profilem zaufanym kodem jednorazowym, który zostanie przesłany na nr tel. komórkowego lub adres poczty elektronicznej. Należy wpisać przesłany kod autoryzacyjny, a następnie kliknąć „wyślij”. Wtedy wyświetli się komunikat informujący o przesłaniu dokumentu oraz wystawieniu urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). Od tego momentu możemy czekać na odpowiedź urzędu.
Koniec z WIEKIEM EMERYTALNYM! Emerytura już dla 50-latków
Jak złożyć wniosek o „Rodzina 500 plus” on-line w systemie emp@tia
Emp@tia to portal informacyjno-usługowy. Jeśli posiadasz już podpis elektroniczny, bezpłatny profil zaufany lub e-dowód możeszrozpocząć składanie wniosku. W tym celu klikamy na zakładkę: „Zaloguj się lub załóż nowekonto korzystając z: PROFILU ZAUFANEGO lub PODPISU ELEKTRONICZNEGO”. W przypadku wyboru zakładki PROFIL ZAUFANY zostaniemy przekierowani na stronęlogowania do profilu zaufanego: Na stronie Profilu Zaufanego mamy do wyboru dwa sposoby logowania. Pierwszy z nich to logowanie za pomocą hasła (tradycyjnego profilu zaufanego). Wpisujemy login i hasło do naszego profilu i logujemy się. Drugim sposobem logowania do profilu zaufanego jest bankowość elektroniczna. W drugim etapie logowania zostanie wysłany SMS z kodem, który wpisujemy w odpowiednie pole, a następnie klikamy na Kontynuuj. Jeżeli jest to pierwsze logowanie do modułu eWnioski, zostaniemy poproszeni o podanie naszychdanych. Po wpisaniu wszystkich wymaganych informacji zaznaczamy akceptację Regulaminu konta i wyrażamy zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystywanie danych w celu obsługielektronicznej.Po zalogowaniu pojawi się okno wyboru wniosków elektronicznych. Wybierz wniosek ŚWIADCZENIE WYCHOWAWCZE. Po wybraniu wniosku system wyświetli listę dokumentów i informacji, które należy przygotować, aby wysłać poprawny wniosek. Jeśli masz już wszystkie niezbędne informacje i kopie dokumentów, po naciśnięciu OK podaj nazwę miejscowości (względnie miejsca twojego zamieszkania), w której znajduje się urząd do którego chcesz złożyć wniosek, a następnie naciśnij SZUKAJ. PIU emp@tia zweryfikuje i wyszuka jednostki odbierające wnioski elektroniczne w miejscowości, którą wskazałeś. Wybierz właściwą jednostkę na liście i wybierz przycisk OK. Potwierdzeniem skutecznego wysłania wniosku jest otrzymanie na adrese-mail UPO – Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia.
Jak złożyć wniosek o „Rodzina 500 plus” on-line przez PUE ZUS
PUE udostępnia on-line dane zapisane na kontach w ZUS, daje możliwość łatwego generowania i przesyłania drogą elektroniczną dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz różnego typu pism i wniosków. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci ZUS jest jedną z instytucji, która umożliwi złożenie wniosku elektronicznego o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego. Wniosek elektroniczny jest dostępny na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Osoba posiadająca profil PUE, po zalogowaniu, może wypełnić i wysłać wniosek.
Terminy wniosków i wypłat
Pieniądze z programu są przyznawane na każde dziecko, bez badania dochodów rodziców czy opiekunów. We wnioskach należy podać tylko niezbędne dane osobowe. Wszystkie osoby, które złożą dokumenty do 30 kwietnia, zachowają ciągłość wypłat, a pieniądze dostaną do 30 czerwca. Wnioski złożone po 30 kwietnia będą miały taki skutek, że wypłata nastąpi najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Terminy wypłat, w zależności od daty złożenia wniosku przedstawiają się następująco:
* wnioski złożone do 30 kwietnia 2021 r. – wypłata do 30 czerwca 2021 r.
* wnioski złożone od 1 do 31 maja 2021 r. – wypłata do 31 lipca 2021 r.
* wnioski złożone od 1 do 30 czerwca 2021 r. – wypłata do 31 sierpnia 2021 r.
* wnioski złożone od 1 do 31 lipca 2021 r. – wypłata do 30 września 2021 r.
* wnioski złożone od 1 do 31 sierpnia 2021 r. – wypłata do 30 października 2021 r.
Świadczenie w nowym okresie będzie przyznane od dnia 1 czerwca 2021 r. do dnia 31 maja 2022 r.