Allegro oferuje mniejsze koszty przesyłki oraz ujawnia statystyki o wpływie promocji na decyzje zakupowe
Bezpłatna wersja próbna Smart! zapewni aż 8 darmowych dostaw do wykorzystania przez 8 kolejnych miesięcy – podaje strona allegro.pl. W dalszej części serwis informuje o obniżce na poziomie 20 zł za roczny pakiet bez limitów dostaw i zwrotów.
Ponad połowa badanych (58%) podkreśla, że ma precyzyjny plan na zakupy w sezonie wyprzedaży - wie dokładnie, czego szuka i poluje na najlepszą cenę danego produktu. W gronie badanych nie brakuje jednak kupujących, którzy do festiwali zakupowych podchodzą spontaniczniej. Blisko co trzecia osoba (27%) korzysta z atrakcyjnych promocji, gdy na nie natrafi, a mniejsza grupa badanych przegląda wszystkie dostępne oferty, szukając najciekawszych promocji (15%).
Ponad połowa ankietowanych przez Danae w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Allegro chętniej korzysta z promocji oferowanych w ramach Black Week, gdy wiedzą o nich z wyprzedzeniem.
Sprzedaż przez Internet istotnym segmentem rynku
GUS podał, że we wrześniu 2024 r. w porównaniu z wrześniem 2023 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 4,9 proc.).
Z danych GUS wynika, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa z grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (z 17,8 proc. przed rokiem do 24,3 proc.), „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 15,6 proc. do 18,7 proc.) oraz „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 24,3 proc. do 24,6 proc.).