ASM Group wraca na giełdę. Spółka stawia na innowacje i narzędzia analityczne

2025-11-04 0:02 Materiał sponsorowany

W ostatnich dniach października Komisja Nadzoru Finansowego zezwoliła na wznowienie obrotu akcjami ASM Group. Spółka czekała na ten moment blisko dwa lata i powraca na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie po sądowym zatwierdzeniu układu z wierzycielami i publikacji zaległych sprawozdań finansowych. Dobre wyniki spółki przyciągnęły uwagę rynku. Efektem zmian w spółce są nowe narzędzia analityczne, oparte na innowacjach, z których korzysta rynek handlu detalicznego, ale także sami konsumenci – dzięki uruchomieniu w tym roku aplikacji Koszyk Zakupowy porównującej ceny w sieciach handlowych.

Newseria - Adam Stańczak, założyciel, główny akcjonariusz, ASM Group

i

Autor: Newseria/ Materiały prasowe Newseria - Adam Stańczak, założyciel, główny akcjonariusz, ASM Group

ASM Group ponownie notowana na GPW po dwuletniej przerwie

ASM Group wraca na Giełdę Papierów Wartościowych po dwóch latach przerwy, która była konsekwencją kryzysu korporacyjnego. Spotkało się to z bardzo dużym zainteresowaniem inwestorów. Obroty są bardzo wysokie i kurs akcji rośnie, co jest dla nas satysfakcjonujące – mówi agencji Newseria Adam Stańczak, założyciel i główny akcjonariusz ASM Group, spółki działającej w obszarze wsparcia sprzedaży, analizy cen i preferencji zakupowych.

Decyzja KNF o odwieszeniu notowań potwierdziła, że ASM Group spełniła wszystkie wymogi formalne i finansowe, a rynek pozytywnie ocenił efekty restrukturyzacji oraz konsekwentnie realizowaną strategię rozwoju.

Odwieszenie obrotu akcjami ASM Group to potwierdzenie pełnej stabilizacji sytuacji w grupie. Kryzys korporacyjny wywołany przez część akcjonariuszy oraz odwołany zarząd w przeszłości negatywnie wpływał na funkcjonowanie spółki. Obecny zarząd opublikował wszystkie zaległe sprawozdania finansowe, a tym samym pokazał, że ASM Group jest spółką przejrzystą i zdrową. W konsekwencji został odwieszony kurs akcji, tak że ASM Group wraca na właściwe tory – mówi Łukasz Stańczak, prezes ASM Group.

10 kwietnia 2025 roku Sąd Okręgowy w Warszawie prawomocnie zatwierdził układ spółki przyjęty w postępowaniu restrukturyzacyjnym.

Zatwierdzenie układu przyczyniło się do redukcji zobowiązań i potwierdziło wiarę wierzycieli i kontrahentów w ASM Group jako silnego i godnego zaufania partnera biznesowego. To niezwykle ważny moment z punktu widzenia spółki, który porządkuje sytuację korporacyjną, finansową, jak również kończy pięcioletni okres stabilizowania grupy kapitałowej – tłumaczy Łukasz Stańczak.

Z opublikowanych danych wynika, że ASM Group od kilku lat notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży na polskim rynku, który pozostaje najważniejszym rynkiem dla całej grupy. Strategia utrzymania kluczowych klientów i jednoczesnego pozyskiwania nowych partnerów przynosi wymierne efekty.

Najtrudniejszy czas za nami. Przejście przez kryzys korporacyjny pokazuje, że jesteśmy organizacją stabilną, z określonym pomysłem na prowadzenie swojego biznesu, ale też z dużym gronem klientów, którzy mimo trudności zostali z nami i ufają temu, co robimy. Na pewno umacnia to nas jako organizację i pokazuje, że przy dobrej strategii można wyjść z najtrudniejszych biznesowych turbulencji – podkreśla Adam Stańczak.

Innowacje i narzędzia analityczne kluczem do rozwoju spółki

Skonsolidowane wyniki potwierdzają, że ASM Group skutecznie odbudowuje swoją pozycję w branży wsparcia sprzedaży, zachowując przy tym zdrowy poziom rentowności. Badania rynkowe, audyty cenowe oraz innowacje wzmacniają konkurencyjność i stabilność całego biznesu.

ASM Group to nie tylko merchandising tradycyjny czy tradycyjne formy wspierania sprzedaży, ale również gromadzenie danych, ich analiza i dzięki temu wytwarzanie produktów jak najbardziej potrzebnych i miarodajnych dla naszych klientów oraz konsumentów. Dzięki naszym analizom i badaniom dostarczamy im niezbędnych informacji do dokonywania jak najtrafniejszych decyzji zakupowych – podkreśla Łukasz Stańczak.

ASM Group monitoruje ceny i preferencje zakupowe w Polsce, dostarczając całej branży szczegółowych danych o trendach w konsumpcji. To właśnie kompetencje analityczne mają być głównym elementem budowy przewagi konkurencyjnej. Spółka od 2020 roku prowadzi badania Koszyk Zakupowy, które jest najbardziej rozpoznawalnym w swojej kategorii narzędziem do monitorowania inflacji i oceny rynku handlu detalicznego, z którego korzystają m.in. firmy sektora FMCG, sieci handlowe i inni gracze na rynku retail.

Koszyk Zakupowy to narzędzie, które pokazuje, w jaki sposób konsumenci dokonują zakupów. Poprzez analizę cen i zakupów badamy również trendy zakupowe, co jest niesamowitym narzędziem analitycznym przydatnym do tego, aby badać, jakie zachowania konsumentów są w danych produktach istotne czy jaka jest sezonowość tych produktów – tłumaczy prezes ASM Group.

Aplikacja Koszyk Zakupowy wspiera konsumentów i rynek retail

Od niedawna te dane analityczne są dostępne także dla konsumentów przy codziennych zakupach. Korzystanie z nich możliwe jest przez aplikację Koszyk Zakupowy porównującą ceny w popularnych sieciach handlowych w Polsce. Jak podkreśla spółka, może to być realne wsparcie w zakresie planowania wydatków. Wrześniowe badanie, w którym różnice między najtańszymi a najdroższymi koszykami przekraczały 130 zł, pokazuje, jak duże znaczenie ma porównywanie cen i świadome planowanie zakupów.

Aplikacja pozwala analizować ceny produktów, jakie kupujemy na co dzień – mówi Adam Stańczak. – Intensywnie pracujemy nad udoskonalaniem produktów i rozwiązań dla naszych klientów. Dużo się mówi o sztucznej inteligencji – stosujemy różnego rodzaju rozwiązania, które pozwalają nam skuteczniej zarządzać biznesem właśnie z wykorzystaniem AI.

Jak podkreśla, ASM Group to jedyny podmiot branży z całkowicie polskim kapitałem obecny na rynkach zagranicznych. Spółka ma silną pozycję rynkową we Włoszech, prowadzi działalność na rynku szwajcarskim.

Przyglądamy się potencjałowi dalszego rozwoju międzynarodowego w ramach naszej działalności. Nie wykluczamy również szerszej aktywności w krajach w Europie, żeby wykorzystywać nasze doświadczenie, know-how i rozwijać naszą grupę – mówi założyciel ASM Group.

Źródło: Newseria

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki