PKO BP, bank, PKO

i

Autor: "Super Express" Placówka PKO BP. Fot. PKO Bank Polski

Bank ostrzega klientów przed oszustami

2016-12-15 14:16

Klienci banku PKO BP korzystający z bankowości elektronicznej powinni uważać na oszustów próbujących wyłudzić ich dane do logowania. Na swojej stronie internetowej bank opisuje cały proceder. Momentem, w którym klienci powinni zachować szczególną ostrożność jest otwierane załączników z maili nieznanego pochodzenia.

Atak oszustów podzielony jest na dwa etapy. W pierwszym  kroku dochodzi do zainfekowania komputera (zainstalowania złośliwego oprogramowania) poprzez otwarcie załącznika wiadomości e-mail. Nadawcą takiej wiadomości są najczęściej rzekomi notariusze bądź instytucje handlowe. Następnie, przy próbie zalogowania się klienta do serwisu bankowości elektronicznej, zainstalowany wcześniej wirus podmienia stronę logowania na fałszywą, w ten sposób wyłudzając dane do logowania. Po zalogowaniu na fałszywej stronie klient jest zachęcany do aktywacji bezpłatnej usługi moneyback (zwrotu części wydatków).

Dokończenie aktywacji usługi wymaga podania kodu z narzędzia autoryzacyjnego klienta, co ma na celu wyłącznie wyłudzenie kodu autoryzacyjnego. Podanie danych autoryzacyjnych prowadzi w rzeczywistości do realizacji nieuprawnionej transakcji z rachunku klienta.

Czytaj również: PKO BP przedstawia plany na przyszłość

Bank PKO BP zaleca klientom, by w trosce o ochronę przed wyłudzeniem poufnych danych korzystali tylko z komputerów wyposażonych w program antywirusowy, przeprowadzali jego bieżąca aktualizację i systematycznie skanowali nim komputer.

Pozostałe zalecenia dotyczące zasad bezpieczeństwa:
Korzystając z bankowości elektronicznej, staraj się używać komputera osobistego, unikaj komputerów w kawiarenkach internetowych czy innych miejscach publicznych, a także z ogólnodostępnych sieci WiFi.
Chroń swój program pocztowy przed przychodzącym spamem – fałszywe wiadomości e-mail to jedna z najpopularniejszych dróg infekowania komputerów użytkowników złośliwym oprogramowaniem, umożliwiającym kradzież poufnych danych, a nawet realizację nieuprawnionych operacji z rachunku bankowego. Jeśli wiadomość e-mail wzbudza Twoje podejrzenia – nie klikaj w załączone linki i nie otwieraj załączników.
Nie instaluj na urządzeniach, które wykorzystujesz do obsługi rachunków bankowych, oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł.
Każdorazowo po otrzymaniu autoryzacyjnego kodu SMS zweryfikuj zgodność danych w nim zawartych z dyspozycją, którą zamierzasz wykonać!

PKO BP to największy bank w Polsce. Obsługuje 6,78 miliona rachunków.

Źródło: materiały prasowe PKO BP, oprac. MK

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze