Biedronka

i

Autor: Shutterstock; archiwum prywatne

Walka o klienta

Biedronka wysyła mocne SMS-y! Znów uderza w niemiecką konkurencję

2024-02-09 10:10

Nowa akcja marketingowa Biedronki polegająca na wysyłaniu SMS-ów do klientów wywołała prawdziwą burzę. Ale sieć nie przyjęła się krytyką i znów to zrobiła. W czwartek 9.02 uczestnicy programu Moja Biedronka dostali kolejne wiadomości przekonujące, że w Biedronce jest taniej niż w Lidlu.

Biedronka wysyła kolejne SMS-y

W niedzielę 4 lutego Biedronka rozesłała do swoich klientów SMS. Oprócz zachęty do skorzystania z promocji był też porównanie cen do konkurencyjnego Lidla. Akcja marketingowa Biedronki wywołała szum w sieci, spotkała się też z krytyką części klientów. Zareagował też Lidl w oświadczeniu, gdzie czytamy: " rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd”.

Jednak Biedronka nie odpuściła i w czwartek 8 lutego znów wysłała SMS-y do klientów Biedronki o treści :- Wspieramy koszyki cenowe, ale Koszyk Faktu z 6.02 zawiera błąd. Rzeczywista cena schabu b/c vac w Biedronce to 10,39 zł/kg i koszyk Biedronki jest najtańszy: 118,57 zł.

W drugiej części Biedronka podaje, że sprzedaje filet z piersi kurczaka w cenie 9,99 zł/kg i porównuje , że w Lidlu jest 70 proc. drożej – 16,99 zł/kg. Podkreśla też, że podane ceny pochodzą z gazetki Lidla.

Nowa odsłona walki o klienta

Akcja marketingowa Biedronki to chyba najostrzejsza walka o klienta. Lidl zarzuca konkurencji wprowadzanie klientów w błąd. Ale jak podaje serwis wp.pl - Jan Kołodyński, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka, wyjaśnił, że firma podejmuje rozmaite działania zmierzające do tego, aby poinformować swoich klientów o cenach najważniejszych produktów w sieci Biedronka, "w tym rzetelnie je porównując z cenami u naszych konkurentów".

UOKiK sprawdzi SMS-y Biedronki

Gazeta.pl cytuje komunikat UOKiK, w którym Urząd informuje, że otrzymuje skargi konsumentów na wiadomości wysyłane przez Jeronimo Martins Polska i je analizuje wyłącznie pod kątem możliwości naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. UOKiK podkreśla, iż reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli jednak przedsiębiorca porównywany w kampanii reklamowej uzna, że podawane dane nie są prawdziwe, ma możliwość dochodzenia swoich praw w sądzie. Umożliwia to ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

QUIZ PRL. Wzornictwo przemysłowe PRL, czyli Pospolita-Rzeczy Ludowa

Pytanie 1 z 10
Kiedyś popularny, a dzisiaj kultowy "lisek" to:
QUIZ PRL. Polski design czasów PRL
Tańczące z promocjami 08.02.2024

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze