Catering - jeden z naszych "45 pomysłów na biznes"

2016-02-08 14:29

Śniadanie do pracy, szkolny obiad, firmowe przyjęcie wigilijne, a nawet bal sylwestrowy. To tylko wybrane pola działania firmy cateringowej. Taki biznes się opłaca, bo coraz więcej osób zamawia pyszności w zewnętrznych firmach

Na początek nie potrzebujesz profesjonalnego lokalu z dużą kuchnią. Swoją przygodę z cateringiem możesz rozpocząć w domowych pieleszach. Jeśli na starcie zamierzasz przygotowywać tzw. suchy prowiant (kanapki, drobne przekąski, sałatki, muffiny), to twoja domowa kuchnia powinna być wystarczająca do prowadzenia takiego biznesu. Dobrze jest wyposażyć ją w dodatkową lodówkę, w której będziesz przechowywać „firmowe” produkty, blendery, miksery, i inny niezbędny sprzęt AGD. Będzie doskonale, gdy do robienia pyszności na wynos będziesz używać specjalnych noży, desek do krojenia itp.  Idealnym rozwiązaniem jest wygospodarowanie w kuchni specjalnej strefy tylko dla cateringu.

Większa kuchnia i auto

Wraz z powiększającym się gronem klientów, warto poszerzyć ofertę o dania ciepłe (np. zestawy obiadowe), a nawet ekskluzywne menu restauracyjne. Gdy firma będzie działać na pełnych obrotach już niewystarczająca będzie domowa kuchnia. Wtedy przyjdzie czas na znalezienie profesjonalnej kuchni wyposażonej w dobrej jakości urządzenia (piece, lodówki, miksery itp.). W takiej sytuacji rozejrzyj się w okolicy za lokalami z takim pomieszczeniem (np. zamknięte bary).

W firmie cateringowej niezbędnym do pracy narzędziem będzie też samochód. Na start wystarczy zadbana i czysta osobówka, do której będziesz pakować kosze z kanapkami i przenośne lodówki z sałatami lub termoizolacyjne torby. Później potrzebne będzie specjalistyczne auto dostawcze.

Przemyślane menu


W firmie cateringowej bardzo ważne jest menu. Obecnie, aby zyskać uznanie klientów nie wystarczą proste kanapki. Tutaj liczy się profesjonalizm i atrakcyjna oferta. Trzeba proponować różnego rodzaju pieczywo, sery, mięso, a nawet oryginalne dodatki. Doskonałym pomysłem będzie podawanie kaloryczności każdego posiłku. Można opracować też posiłki dla konkretnych grup, np. osób na dietach odchudzających, diabetyków, wegetarian, a nawet dzieci. Koniecznie trzeba śledzić zjawiska i trendy żywieniowe i dostosowywać do tego swoje menu (np. jak na fali jest określona dieta, to w twojej ofercie znajdą się produkty odpowiadające jej).


W poszukiwaniu klienta


Na początku działalności trzeba sporo zainwestować w promocję i reklamę. Śniadaniowe, obiadowe, okolicznościowe  menu powinieneś wprowadzić do różnego rodzaju firm, biur, szkół, a nawet szpitali. Zatem swoją ofertę musisz zaprezentować szefom tego typu placówek działających na twoim terenie. Warto też umówić się z zarządcą danego biurowca lub szefem konkretnej firmy czy instytucji i przedstawić mu swoją ofertę.  Koniecznie musisz poczęstować pracowników smakołykami własnej roboty. Sam również musisz śledzić różnego rodzaju ogłoszenia zamieszczane w prasie i Internecie dotyczące zleceń cateringowych. Zwracaj uwagę na wszystkie oferty dotyczące gotowania. Jeśli znajdziesz ofertę pracy dla kucharza, to zadzwoń i zapytaj, czy może ktoś zechciałby podjąć z tobą współpracę. Musisz odważnie szukać swoich zleceniodawców.


Podczas swoich wizyt u potencjalnych klientów zostawiaj  ciekawe ulotki. Koniecznie musi znajdować się na nich kontakt do twojej firmy, menu i cennik. Warto też wykupić reklamę w lokalnej prasie i radio. Musisz postarać się dotrzeć ze swoją ofertą do jak największej grupy konsumentów.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszej książce "45 pomysłów na biznes.". Książka dostępna w kioskach i salonikach prasowych.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze