Z danych agencji Inquiry startującej z YouGov BrandIndex wynika, że największą popularnością wśród Polaków cieszą się następujące sieci sklepów: Biedronka, Lidl, Rossmann, Decathlon, Castorama, Pepco, IKEA oraz CCC.
Szczegółowe dane przedstawiają się następująco. Aż 75 proc. dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Do Lidla wybiera się 59 proc. pytanych. Na trzecim miejscu w tym zestawieniu znalazła się Żabka i co ciekawe, tam zakupy najchętniej robią młodzi ludzie z grupy wiekowej 18-29. W przypadku drogerii zdecydowanie prym wiedzie Rossmann. Tę drogerię wybiera 57 proc. pytanych. Sieć Hebe w ciągu ostatnich 2 miesięcy poprawiła wizerunek, a wskaźnik rekomendacji wśród jej klientów jest równie wysoki, co dla Rossmanna.
W przypadku sklepów sportowych podium należy do sklepów sieci Decathlon. Tam kupuje 16 proc. dorosłych Polaków, natomiast 11 proc. wybiera sieć 4F. Najchętniej odwiedzanym miejscem zakupu w kategorii DIY jest Castorama (25%), a wśród sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz – IKEA (37%).
A jak wygląda sytuacja w odzieżówce. Okazuje się, że najsilniejszą pozycję ma Pepco (zakupy robi tu 30 proc. respondentów), H&M (22proc.) i Reserved (15 proc.). Poza podium znalazła się Zara. Zaś do ulubionych marek obuwniczych Polaków należy CCC (28 proc. badanych kupuje w tej sieci). Drugie miejsce należy do sieci Deichmann (15 proc.). A jakie obuwnicze marki oceniane są najlepiej? Wojas, Ryłko, Adidas, Nike, Puma.
Kultowy sprzęt AGD znika ze sklepów
Źródło: dlahandlu.pl