Zara jest jedną z ulubionych sieciówek Polek i Polaków. Zara oferuje odzież damską, męską, dziecięcą oraz akcesoria do domu (Zara Home). Kolekcje są podzielone na kategorie : TRF (młodzieżowa - zazwyczaj w niższych cenach), BASIC (casualowa - ceny umiarkowane) oraz WOMAN (często artykuły typu premium - o wyższej cenie).
Nowa koncepcja w Zarze. Czy odbije się na cenach?
Teraz ceny produktów oferowanych przez należącą do grupy Inditex Zarę mają wzrosnąć. Dlaczego? Maria Ortega Perez (córka założyciela grupy Inditex Amancia Ortegi - jednego z najbogatszych Europejczyków) planuje wprowadzenie w Zarze nowej koncepcji. Nowe podejście zakłada przede wszystkim odejście od "fast fashion", rezygnacja z materiałów niskiej jakości i uczynienie z Zary marki premium. Jak podkreśliła w rozmowie z Financial Times - chce postawić przede wszystkim na jakość.
Pewne jest to, że nowa koncepcja odbije się na cenach produktów - choć przedstawiciele firmy jeszcze tego nie zapowiedzieli. W 2022 roku ceny w Zarze wzrosły o 5% - poinformowała "Rzeczpospolita".