Presja czasu, stres, ostra konkurencja, naciski klientów i przełożonych oraz brak równowagi między życiem służbowym a prywatnym... Tak w skrócie można przedstawić sytuację pracowników agencji reklamowych, eventowych oraz domów mediowych. Nie brzmi to zachęcająco, a mimo to przez wiele lat Marketing i zarządzanie był najpopularniejszym kierunkiem studiów w Polsce. Czym kusi branża reklamowa? Przede wszystkim niezłymi zarobkami.
Najwięcej dla dyrektora strategicznego
Dane o medianach wynagrodzeń w tym sektorze w 2016 r. przedstawiło Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Na jego zlecenie badanie przeprowadziła firma IDEA! Human Capital we współpracy z WillisTowers Watson Data Services EMEA.
Sprawdź także: Zobacz kontrowersyjne reklamy, na których zarabia człowiek Trumpa [GALERIA]
Na największe zarobki mogli liczyć szefowie odpowiedzialni za strategię firm (strategic managerowie), którzy otrzymywali przeciętnie 13 125 zł brutto w skali miesiąca. Tuż za nimi uplasowali się główni księgowi (chief accounci). Mediana ich miesięcznych wynagrodzeń to aż 13 tys. zł.
Zarobki copywriterów, dyrektorów artystycznych i grafików
Wysokimi zarobkami mogą pochwalić się także dyrektorzy działów HR, pracujący w branży marketingowej. Przeciętne wynagrodzenie na tym stanowisku w 2016 r. wynosiło 11 290 zł. Nieco mniej – przeciętnie 11 tys. zł – zarabiają copywriterzy, czyli specjaliści od tworzenia tekstów i sloganów reklamowych i research managerowie tj. dyrektorzy ds. badań.
Czytaj też: Zobacz, ile zarabiają więźniowie [WYNAGRODZENIA]
Na zarobki ok. 10 tys. zł mogli zaś liczyć media managerowie oraz SEM team managerowie.
Między 6 a 8 tys. zł zarabiali dyrektorzy artystyczni, menedżerowie działów PR, producenci programów i audycji, specjaliści ds. planowania mediów czy graficy.
Kto w marketingu zarabia najmniej?
Najmniejsze zarobki w branży marketingowej otrzymywali specjaliści ds. PR (4 tys. zł), social mediów (3,9 tys. zł )oraz recepcjonistki i telefonistki (2,7 tys. zł).
Szczegółowe dane nt. przeciętnych zarobków na poszczególnych stanowiskach przedstawia poniższa tabela. Zawarte w niej informacje nie uwzględniają składników zmiennych, takich jak: premie czy prowizje.
Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR