Ile zarabia się w branży marketingowej?

2017-04-21 15:47

Od 2 700 do 13 125 zł brutto – tak w 2016 r. kształtowały się przeciętne miesięczne zarobki w branży marketingowej w zależności od stanowiska, według danych Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Najmniej pieniędzy trafia do recepcjonistek oraz telefonistek, zaś najwięcej otrzymują dyrektorzy strategiczni. Sprawdź, ile można zarobić, pełniąc pozostałe funkcje.

zarobki w branży marketingowej

i

Autor: Archiwum serwisu zarobki w branży marketingowej

Presja czasu, stres, ostra konkurencja, naciski klientów i przełożonych oraz brak równowagi między życiem służbowym a prywatnym... Tak w skrócie można przedstawić sytuację pracowników agencji reklamowych, eventowych oraz domów mediowych. Nie brzmi to zachęcająco, a mimo to przez wiele lat Marketing i zarządzanie był najpopularniejszym kierunkiem studiów w Polsce. Czym kusi branża reklamowa? Przede wszystkim niezłymi zarobkami.

Najwięcej dla dyrektora strategicznego
Dane o medianach wynagrodzeń w tym sektorze w 2016 r. przedstawiło Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Na jego zlecenie badanie przeprowadziła firma IDEA! Human Capital we współpracy z WillisTowers Watson Data Services EMEA.

Sprawdź także: Zobacz kontrowersyjne reklamy, na których zarabia człowiek Trumpa [GALERIA]

Na największe zarobki mogli liczyć szefowie odpowiedzialni za strategię firm (strategic managerowie), którzy otrzymywali przeciętnie 13 125 zł brutto w skali miesiąca. Tuż za nimi uplasowali się główni księgowi (chief accounci). Mediana ich miesięcznych wynagrodzeń to aż 13 tys. zł.

Zarobki copywriterów, dyrektorów artystycznych i grafików
Wysokimi zarobkami mogą pochwalić się także dyrektorzy działów HR, pracujący w branży marketingowej. Przeciętne wynagrodzenie na tym stanowisku w 2016 r. wynosiło 11 290 zł. Nieco mniej – przeciętnie 11 tys. zł – zarabiają copywriterzy, czyli specjaliści od tworzenia tekstów i sloganów reklamowych i research managerowie tj. dyrektorzy ds. badań.

Czytaj też: Zobacz, ile zarabiają więźniowie [WYNAGRODZENIA]

Na zarobki ok. 10 tys. zł mogli zaś liczyć media managerowie oraz SEM team managerowie.
Między 6 a 8 tys. zł zarabiali dyrektorzy artystyczni, menedżerowie działów PR, producenci programów i audycji, specjaliści ds. planowania mediów czy graficy.

Kto w marketingu zarabia najmniej?
Najmniejsze zarobki w branży marketingowej otrzymywali specjaliści ds. PR (4 tys. zł), social mediów (3,9 tys. zł )oraz recepcjonistki i telefonistki (2,7 tys. zł).
Szczegółowe dane nt. przeciętnych zarobków na poszczególnych stanowiskach przedstawia poniższa tabela. Zawarte w niej informacje nie uwzględniają składników zmiennych, takich jak: premie czy prowizje.

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki