Weronika Bielik zagrożona ogromną karą przez UOKiK
Jak czytamy w komunikacie, od grudnia trwają konsultacje z organizacjami branżowymi i agencjami marketingowymi, których celem jest wypracowanie wytycznych dla użytkowników mediów społecznościowych w zakresie oznaczania treści komercyjnych. Przedstawiciele UOKiK razem ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR i Radą Reklamy kończą pracę nad rekomendacjami. Będą one zawierać praktyczne przykłady form współprac komercyjnych w sieci i zasad ich oznaczenia, a także rekomendowane sposoby informowania o tym użytkowników.
Polecany artykuł:
- Intensywnie rozwijający się rynek mediów społecznościowych musi wyróżniać się transparentnymi zasadami. Wyznaczenie granicy między przekazem płatnym a niezależną opinią, zdefiniowanie przypadków autopromocji, ustalenie zasad oznaczania barterów - to tylko niektóre przykłady wytycznych tworzonych obecnie w Urzędzie. Nasze dotychczasowe przemyślenia i propozycje chcemy uzupełnić o głos użytkowników sieci – zarówno samych konsumentów, jak i pojedynczych influencerów. Dlatego od dziś zachęcam do wyrażenia swojej opinii na profilu UOKiK na Instagramie. Każdy głos jest ważny i będzie miał wpływ na wypracowywane zasady – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Konsumencie masz prawo wiedzieć, czy post lub relacja w mediach społecznościowych to reklama, czy osobista bezinteresowna opinia influencera. Masz również prawo być chronionym przed oszustwem zakupowym czy scamem. Prawo do rzetelnej informacji jest twoim podstawowym prawem użytkownika w sieci. Powinni o tym pamiętać reklamodawcy i agencje marketingowe, a przede wszystkim influencerzy - informuje Urząd.
Czytaj również: Popłoch wśród youtuberów! Urzędnicy pozbawią ich pieniędzy? Friz na celowniku
Zgodnie z prawem, za brak współpracy z Prezesem UOKiK podczas prowadzonych działań sankcja finansowa może wynieść maksymalnie do 50 mln euro. Natomiast za wprowadzanie konsumentów w błąd Prezes UOKiK może nałożyć karę maksymalnie do 10 proc. obrotu.
Kim jest Weronika Bielik?
Weronika Bielik ma 27 lat i od lat bryluje w mediach społecznościowych. Na samym Instagramie konto pięknej modelki obserwuje 3,3 miliona użytkowników. Jak czytamy na SE.pl, Weronika Bielik chce inspirować innych. Chętnie zdradza, w jaki sposób wywalczyła taką figurę. W jednym z postów na Facebooku wyjawiła, że zawsze miała krągłe pośladki, ale kiedyś wstydziła się swojego ciała. - To geny. Moja siostra ma jeszcze większą pupę oraz jeszcze węższą talię - zdradziła w "Dzień Dobry TVN".
W wieku 16 lat Weronika Bielik żywiła się głównie śmieciowym jedzeniem, nie ćwiczyła, nie dbała o swoją cerę i włosy. Wszystko zmieniło się, gdy miała 19 lat. Dziś jest dumna ze swojego ciała i namawia innych by zmienili swój tryb życia i wzięli się za siebie. Weronika przyznaje, że to właśnie pupa jest jej największym atutem. Zdradziła także, że operacyjnie powiększyła piersi. - Zrobiłam biust. Mówię o tym dziewczynom otwarcie, jest to rzecz, której nie wypracujemy na siłowni – stwierdziła Bielik w TVN.