- Zorganizujemy między innymi na profilu Facebook Federacji Konsumentów siedem miesięcznych edycji konkursu na „Konsumencki absurd miesiąca”. Pod koniec roku wybierzemy w ósmej edycji konkursu absurd roku. Najciekawsze, no właśnie – jak je nazwać? Najlepsze absurdy? Brzmi trochę absurdalnie. Ale jakby nie brzmiało – co miesiąc przyznamy konsumentom trzy atrakcyjne nagrody zaznacza Longina Lewandowska-Borówka, rzecznik prasowy Federacji Konsumentów.
Zgłoszenia w pierwszym etapie konkursu można przesyłać do 5 czerwca 2020 r. Dla trzech osób, które znajdą najbardziej absurdalne zachowania producentów, usługodawców czekają nagrody.
Na co należy zwracać uwagę podczas śledzenia konsumenckich absurdów? Chodzi o nietypowe zjawisko rynkowe, które może być w szczególności:
· sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami, z szeroko rozumianą uczciwością kupiecką,
· nierzetelne,
· mogące wprowadzać w błąd,
· mogące powodować nietypowe zachowania klientów.
Jak zaznacza Federacja Konsumentów, nie chodzi tylko o konkursową zabawę, bo wyłapywane absurdy tylko pozornie mogą być śmieszne. - Na zgłoszeniu „absurdu” sprawa się nie kończy. Będziemy wspólnie - konsument razem z organizacją konsumencką reprezentowaną przez prawnika - podejmować działania adresowane do konkretnego przedsiębiorcy, działając dla dobra wspólnego - czytamy w komunikacie Federacji Konsumentów.
Zgłoszenia absurdów konsumenckich (np. w formie zdjęcia) można przesyłać do Federacji Konsumentów.