Inwestycja obejmie olkuski odcinek drogi o długości 4,4 km
Jak poinformował Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA, umowa na rozbudowę DK94 w Olkuszu została podpisana z konsorcjum firm: NDI (lider), NDI Sopot, Masfalt i Drogomex. „Przebudowa zwiększy płynność ruchu na tej trasie i podniesie poziom bezpieczeństwa korzystających z niej na co dzień mieszkańców” - zapowiedział przedstawiciel GDDKiA.
Inwestycja obejmie olkuski odcinek drogi o długości 4,4 km. Zacznie się na wysokości Grodziska na ul. Staromiejskiej i sięgnie prawie do skrzyżowania ul. Centralnej z ul. Pakuską. Zgodnie z założeniami na fragmencie kompleksowo przebudowanych zostanie sześć skrzyżowań i dwa przejścia podziemne. Dodatkowo powstanie też kładka dla pieszych łącząca ulice Cegielnianą i Szkolną. Nawierzchnia drogi zostanie wzmocniona tak, aby spełniać wymaganą przepisami nośność 11,5 tony na oś.
Na głównym skrzyżowaniu w centrum miasta, pomiędzy ulicami Centralną, Kościuszki i Rabsztyńską, zaplanowano dwupoziomowy węzeł. Na poziomie gruntu powstanie skrzyżowanie obsługujące ruch lokalny, a pod nim zostanie poprowadzona droga krajowa.
Wykonawca przebuduje jeszcze pięć skrzyżowań na DK94 - z ul. Gwarków i ul. Wspólną, z ul. 20 Straconych i ul. Mickiewicza, z ul. Wiejską i ul. Słowackiego oraz z ul. Wyszyńskiego. Wszystkie te skrzyżowania będą miały sygnalizację świetlną. Na skrzyżowaniu z ul. Długą i Kruszcową powstanie rondo turbinowe.
Poza jezdnią trasy głównej, zostaną również wykonane prace, które mają poprawić m.in. bezpieczeństwo. Powstaną nowe chodniki, ścieżki rowerowe i pieszo-rowerowe, zostaną zbudowane ekrany akustyczne. Poprawione zostanie odwodnienie tego terenu, a także zamontowane oświetlenie, które poprawi widoczność pieszych. Zaplanowano przebudowę niektórych dróg lokalnych wzdłuż DK94 oraz budowę dodatkowych jezdni wzdłuż tej drogi krajowej.
Polecany artykuł: