Lufthansa

i

Autor: MATERIAŁY PRASOWE Lufthansa

Kolejny strajk znanych linii lotniczych. Odwołane loty z Polski. Jak dostać odszkodowanie?

2019-11-07 7:40

Coraz częściej pracownicy popularnych linii lotniczych podejmują decyzję o protestach. Wśród głównych żądań są przede wszystkim podwyżki a także zmiany w zawieranych umowach. W nocy ze środy na czwartek rozpoczął się strajk personelu w niemieckiego przewoźnika Lufthansa. Protest ma potrwać dwie doby, a wiele lotów, także te z Polski zostało odwołanych.

Pracownicy niemieckich linii lotniczych podjęli decyzje o 48-godzinnym strajku. Personel lotniczy Lufthansy domagają się podwyżki uposażenia zasadniczego i dodatków płacowych oraz rozszerzenia możliwości zawierania normalnych umów o pracę przez pracowników sezonowych.

Zobacz również: Zakupy w Kauflandzie z własnym pojemnikiem

W związku z rozpoczętym w środę w nocy strajkiem odwołanych zostało wiele lotów. Podczas pierwszej doby protestów nie odbędzie się 700 rejsów, a drugiego dnia 600. Wśród nich są także te z Polski. Jak pisze portal money.pl strajk może dotknąć nawet 180 tys. podróżnych.

Wśród odwołanych lotów znajdują się między innymi:

- LH 1347 Warszawa - Frankfurt, planowana godzina odlotu 9.20,
- LH 1615 Warszawa - Monachium, planowana godzina odlotu 16.55,
- LH 1351 Warszawa - Frankfurt, planowana godzina odlotu 19.00,
- LH 1346 Frankfurt - Warszawa, planowana godzina przylotu 8.35,
- LH 1614 Monachium - Warszawa, planowana godzina przylotu 16.10,
- LH 1350 Frankfurt - Warszawa, planowana godzina przylotu 18.15,
- LH 1364 Frankfurt - Kraków, planowana godzina przylotu 9.50,
- LH 1366 Frankfurt - Kraków, planowana godzina przylotu 11.40,
- LH 1626 Monachium - Kraków, planowana godzina przylotu 23.35,
- LH 1365 Kraków - Frankfurt, planowana godzina odlotu 10.30,
- LH 1367 Kraków - Frankfurt, planowana godzina odlotu 12.30.

Prawo pasażerów do odszkodowania od linii lotniczej
Odszkodowanie od linii lotniczych przysługuje podróżnym – w przypadku opóźnionych o co najmniej 3 godziny lub odwołanych lotów oraz odmowy przyjęcia (w związku np. z overbookingiem) – wylatującym z wybranego kraju UE bądź lądującym na terytorium UE, ale tylko gdy korzystają oni z usług europejskiego przewoźnika. Gdy za zakłócenie odpowiedzialna jest linia lotnicza, pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie zazwyczaj w ciągu 3 lat od zaistniałej niedogodności, a dla Polski ten czas wynosi 1 rok. Tylko nadzwyczajne okoliczności, takie jak: trudne warunki atmosferyczne lub nagłe przypadki medyczne, zwalniają linie lotnicze z obowiązku rekompensaty. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze