Koronawirus. "Jak PRZETRWAĆ epidemię?" [WIELKI PORADNIK do kupienia już 16 MARCA]
Coraz więcej spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu. To szczególnie ważne i pomocne w obliczu pandemii koronawirusa. O tym ile rzeczy można zrobić sprzed ekranu komputera, bez narażania zdrowia swojego lub innych podpowiada coraz więcej banków, które zachęcają, aby klienci... nie przychodzili do placówek.
- Unikaj skupisk ludzi i ogranicz wizyty w naszych placówkach. Pamiętaj, że większość dyspozycji możesz zlecić w serwisie iPKO lub aplikacji mobilnej IKO. Rób przelewy w serwisie iPKO lub aplikacji mobilnej IKO. Jeśli masz zablokowany dostęp zobacz, jak odblokować iPKO lub aplikację IKO. Jeśli nie masz IKO – zobacz, jak zainstalować i aktywować IKO. Płać kartą lub telefonem Zapoznaj się z alternatywnymi formami płatności dla gotówki PKO Banku Polskiego i zwróć uwagę, że płatności zbliżeniowe smartfonem z aplikacją IKO lub Apple Pay potwierdzisz bez dotykania klawiszy terminala.Pamiętaj, że limity płatności kartami możesz ustawić samodzielnie w iPKO lub IKO↓, a jeśli nie masz karty do konta, możesz zamówić ją online - zaleca PKO.
Zamiast wizyty w oddziale, możesz realizować wypłaty/wpłaty gotówki w bankomatach/wpłatomatach lub po prostu płacić bezgotówkowo. Większość spraw możesz załatwić bez wychodzenia z domu, w serwisie internetowym.
- Sprawy urzędowe, podatkowe i wiele formalności w instytucjach publicznych możesz załatwić za pośrednictwem naszego banku – wystarczy założyć e-Tożsamość - Twój bezpłatny cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości, który pozwala Ci załatwiać online wybrane sprawy urzędowe - zachęca PKO BP.
e-Tożsamosć to jeden ze sposobów na uzyskanie profilu zaufanego. Ten pozwoli nam z korzystania z usług administracyjnych prze z internet. W przypadku PKO e-Tożsamość można założyć w kilku krokach przez iPKO. Wystarczy posiadanie w danych banku aktualnego numeru komórki.