Lidl wycofuje produkty
Lidl wycofuje kolejny produkt ze swojej oferty i ostrzega klientów, którzy kupili już wadliwy produkt. Chodzi o dostępną w Lidlu warzywną sałatkę w słoiku: Freshona, sałatka z czerwonej kapusty, 500 g. Usuwana z obrotu partia jest oznaczona datą minimalnej trwałości: 03.2026 r. oraz numerem: 60 A 115. Dlaczego sieć decyduje się na wycofanie sałatki w słoiku? Sieć w komunikacie przekazała następującą informację:
W produkcie (…) w ramach urzędowej kontroli został stwierdzony podwyższony poziom ołowiu. Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo konsumentów, podjęliśmy wraz z producentem RUNOLAND Sp. z o. o. – Sp. J. decyzję o wycofaniu produktu ze sprzedaży i nie zalecamy jego dalszego spożywania.
Oddaj produkt do sklepu Lidl
Co mają zrobić osoby, które już mają feralną sałatkę w swojej spiżarni? Przede wszystkim pod żadnym pozorem nie należy spożywać tego produktu. Osoby, które mają już w domu wycofany ze sprzedaży słoik, mogą bez problemu oddać go do dowolnego Lidla. Nie ma konieczności posiadania paragonu czy jakiegokolwiek innego dowodu zakupu.
Jakie są objawy zatrucia ołowiem? Objawy zatrucia ołowiem są początkowo nieswoiste: kolka, bóle brzucha, bóle głowy, nudności. Ciężkie zatrucie ołowiem może być dramatyczne w skutkach i zakończyć się anemią, niewydolnością nerek, wątroby i układu nerwowego. Zatrucie przewlekłe, w wyniku kumulacji ołowiu uszkadza układ nerwowy, szpik kostny, nerki i skórę. Zatem bardzo ważne przestrzeganie podstawowych zasad higieny i bezpieczeństwa, by uniknąć zatrucia.