Lidl, Biedronka

i

Autor: SHUTTERSTOCK

Wojna cena

Lidl kontra Biedronka. Gdzie jest taniej w miejscowościach turystycznych?

2024-08-12 9:11

Polacy wybrali lidera najtańszych zakupów. Tak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, które opublikowała„Rzeczpospolita”. Co drugi polski klient sądzi, że to w Biedronce są najniższe ceny. Co ciekawe, w miejscowościach turystycznych jest nieco inaczej. Tu przewaga Biedronki nad Lidlem jest już mniejsza.

W Biedronce jest najtaniej

Połowa Polaków twierdzi, że Biedronka ma najniższe ceny, ale w odniesieniu do miejscowości turystycznych liczba spada do 28 proc. Przekonanych, że w Lidlu jest najtaniej jest 20 proc. badanych, jednak w przypadku kurortów liczba rośnie do 21 proc. 

- Zdecydowanie więcej konsumentów wierzy, ze Biedronka ma niższe ceny niż Lidl. Wynika to w dużym stopniu z tego, że zdecydowanie więcej konsumentów robi zakupy w Biedronce niż w Lidlu i Biedronka ma znacznie więcej sklepów – mówi dr Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia. – Konsumenci robiący zakupy w danej sieci są w większości przekonani, że ta sieć ma niższe ceny od innych. Mimo że aż jedna czwarta badanych nie ma na temat opinii, to jednak Biedronka i Lidl uważane są za dwie najtańsze  sieci handlowe w Polsce .

Lidl utrzymuje jednakowe ceny w całej Polsce

Jak zauważa Aleksandra Robaszkiewicz, rzeczniczka Lidla w Polsce, cytowana przez r.pl  - częstotliwość dokonywania zakupów w danym sklepie, wynika przede wszystkim z bliskości jego położenia. Zakupy w Lidlu można  zrobić w 900 sklepach, natomiast w Biedronce aż ponad 3500 placówek. Lidl ma te same ceny w wakacyjnych kurortach, jak i miejscowościach bez wzmożonego ruchu turystycznego. 

 – Ceny zakupionych artykułów w sklepach konkurencji w wakacyjnych kurortach są wyższe niż w sklepach tej samej sieci znajdujących się w innych miastach. W jednym z porównywanych przypadków różnica pomiędzy wartością koszyka zakupionego w wakacyjnym kurorcie, a wartością koszyka zakupionego w sklepie tej samej sieci w innym mieście wyniosła ponad 17 złotych. Natomiast we wszystkich sklepach Lidla, niezależnie od lokalizacji sklepu, klienci za te same produkty zapłacą dokładnie tę samą kwotę – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz.

Rośnie liczba promocji 

Wojna cenowa między dyskontami powoduje rosnącą liczbę promocji. Jak wynika z badania UCE Research, Hiper-Com Poland i Grupy Blix, w pierwszym półroczu liczba takich działań wzrosła w ujęciu rocznym o 8,8 proc. Na potrzeby raportu przeanalizowano blisko 7,2 tys. gazetek handlowych. – "Do wojny cenowej pomiędzy największymi w Polsce dyskontami dołączyły się inne sieci i w efekcie klienci mogli cieszyć się większą liczbą promocji niż w analogicznym okresie zeszłego roku" - mówi dr Krzysztof Łuczak, główny ekonomista Grupy BLIX.  Jak dodaje ekspert wiele sieci postawiło także na gazetki digitalowe, które są szybsze w produkcji, przez co można ich wydawać więcej niż tradycyjne gazetki papierowe.

QUIZ PRL. Wakacje w PRL. Komplet punktów tylko dla tych, którzy to przeżyli
Pytanie 1 z 15
Gdzie Polacy jeździli na zagraniczne wakacje w Polsce Ludowej?
QUIZ PRL. Wakacje w Polsce Ludowej

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze