Jak zapewnia sieć w swoim komunikacie współpraca z polskimi dostawcami jest dla nich priorytetowa. Sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu firmy. Dzięki tej współpracy, w roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci przez 241 polskich dostawców, do 25 europejskich krajów wyniosła 3,1 mld złotych. Spośród 25 zagranicznych rynków, największa współpraca eksportowa za pośrednictwem sieci Lidl odbywała się z Litwą, Słowacją, Czechami, Rumunią i Węgrami, a najbardziej istotne produkty w eksporcie stanowiły polskie wędliny, świeże mięso, sery i pieczywo.
Czytaj także: Mięso na wagę w Biedronce. Nowe rozwiązanie coraz bardziej popularne
Jak Lidl wspiera polskie firmy w aktualnej sytuacji?
Obecna sytuacja jest dla polskich producentów bardzo trudna i bez wzajemnej pomocy w biznesie wiele małych firm może upaść. Lidl stara się jednak wspierać swoich dostawców. Firma wsłuchuje się w wyzwania biznesowe swoich dostawców i zachowuje elastyczność oraz otwartość co do warunków współpracy, w taki sposób aby wyjść naprzeciw ich obecnym potrzebom. W tej chwili bardzo ważny jest aspekt ekonomiczny i zachowanie płynności produkcji, dlatego Lidl Polska dokłada wszelkich starań, aby dostawcy byli zabezpieczeni pod względem zbytu produktów oraz finansowo – w uzasadnionych przypadkach firma skraca terminy płatności. Sieć swoich dostawców wspiera również komunikacyjnie – na bieżąco prowadząc kampanie marketingowe promujące ich produkty. Nieprzerwanie odbywa się także eksport polskich produktów na rynki zagraniczne.
- Nasza współpraca z dostawcami opiera się na budowaniu długofalowych relacji biznesowych. Do tego niezbędny jest wzajemny szacunek, zaufanie oraz etyka. Przykładamy szczególną wagę do jakości tworzonego produktu. Dzięki tej wspólnej pracy, z powodzeniem udało nam się nie tylko zyskać uznanie polskich konsumentów, ale też wprowadzić polskie produkty na rynki zagraniczne. W roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl przez 241 polskich dostawców, do 25 europejskich krajów wyniosła 3,1 mld PLN. Z dumą informujemy także, że według Listy 500. Rzeczpospolitej jesteśmy największym eksporterem polskich produktów rolno-spożywczych – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications Lidl Polska
Sprawdź też: Kolarze dojechali do półmetka. ORLEN e-Tour de Pologne Amatorów przyciąga rosnącą rzeszę uczestników
Lidl Polska podkreśla, że zaangażowanie w promowanie polskich produktów za granicą, zaowocowało regularnym odbywaniem się Tygodnia Polskiego np. w Lidlu w Wielkiej Brytanii. Zainteresowanie tygodniami polskimi jest duże. Sieć jest szczególnie dumna z konkurencyjności polskich produktów wyróżniających się wysoką jakością oraz rozwoju ich eksportu na rynki zagraniczne.