Jak obliczył Barometr Providenta ponad 60 proc. Polaków spędzi tzw. "długi weekend" w domu. 12 proc. wyjedzie w Polskę, a za granicę 2 proc. - Niemal co piąty badany w te dni zamierza odwiedzić swoją rodzinę lub znajomych, a 8 procent wskazało, że zaprosi do siebie na grilla przyjaciół. Majówkowe imprezy zdecydowanie najczęściej wyprawiają najmłodsi. Gości zaprosi aż 17 proc respondentów w wieku 18-24 lata - czytamy.
- Jak pokazują badania, wyjazdy majówkowe nie są aż tak popularne wśród Polaków. Podczas długiego weekendu za granicę wyjedzie zaledwie 2 proc. badanych. – podkreśla Karolina Łuczak, kierownik biura prasowego i komunikacji wewnętrznej w Provident Polska. – Nieco popularniejsze są wycieczki po Polsce – na taką formę spędzenia wolnych dni zdecyduje się 12 proc. respondentów. Najchętniej obieranym kierunkiem majowych wypraw jest morze, gdzie pojedzie 5 proc. respondentów. W góry wybiera się 4 proc. ankietowanych, natomiast na Mazury – 3 proc. Co ciekawe, majówka nad jeziorem największą popularnością cieszy się wśród najmłodszych. Aż 11 proc. badanych w wieku 18-24 lata zamierza wyjechać na Mazury – dodaje Karolina Łuczak.
Koszt tegorocznej majówki to około 420 złotych. Więcej na "długi weekend" wydadzą mężczyźni, którzy na wypoczynek przeznaczą średnio 460 zł. Kobiety są bardziej oszczędne i wydadzą tylko 380 zł. Wydatki różną się także zależnie od wieku. Seniorzy pozwolą sobie na wydatek rzędu zaledwie 226 zł. Niezbyt wystawne majówki czekają także młodych Polaków w grupie wiekowej 18-24. W tym przypadku cena wypoczynku to 294 złote. - Respondenci pomiędzy 35 a 44 rokiem życia planują wydatki niemal o 100 złotych wyższe od średniej dla wszystkich badanych - wynika z publikacji Providenta.
Barometr Providenta to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizowała firma Danae w dniach 5-10 kwietnia 2019 roku na ogólnopolskiej próbie n=961 Polaków w wieku 15+.