Kobiety pokazują, że chcą podbijać świat biznesu. Według statystyk wśród osób kończących studia aż 65 proc. stanowią panie, co ciekawe, ich liczba na kierunkach ścisłych, do tej pory stereotypowo zarezerwowanych dla mężczyzn, stale rośnie. Również co trzecia działalność gospodarcza w naszym kraju jest zakładana właśnie przez kobietę. Nestlé chcąc aktywnie wspierać rozwój kobiet w biznesie, zatrudnia obecnie 44 proc. pań. Ważny jest też odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych – w strukturach Nestlé Polska to już 43 proc. a w samym Zarządzie – 32 proc. Nestlé znajduje się w zestawieniu w Bloomberg Gender-Equality Index (GEI). Przedstawia ono firmy o transparentnej polityce, które w przejrzysty sposób raportują równość płci i promowanie kobiet.
Zobacz również: Przygotuj się na święta z Lidlem. Pierogi za 6 złotych i bakalie za 10 złotych [ZDJĘCIA]
- Wierzymy, że kluczem do sukcesu firmy są jej pracownicy, dlatego tak istotne jest wspieranie różnorodności zatrudnienia, w tym również ze względu na płeć. Jako Nestlé, od wielu lat zwiększamy liczbę pań na stanowiskach kierowniczych, uwzględniając zasadę równowagi płci w rekrutacji, zmianach stanowisk i awansach. Obecnie w skali globalnej w naszych strukturach 37,6% stanowisk kierowniczych zajmują właśnie kobiety. Przejawia się to także na wyższych szczeblach. Uważamy, że różnorodność pomaga w innowacyjnym myśleniu, przyczyniającym się do rozwoju firmy oraz realizacji jej celów biznesowych. Do samej polityki różnorodności podchodzimy tak jak do prowadzenia biznesu, czyli wyznaczamy sobie cele i KPI, karierę i awanse szczegółowo planujemy, by na kolejnych stanowiskach zapewnić odpowiednią sukcesję, a przy tym utrzymywać standardy równowagi płci – powiedziała Anna Durzyńska, Dyrektor HR w Nestlé Polska.