Telefon komórkowy

i

Autor: Piotr Blawicki Telefon komórkowy

Nie do wiary? A jednak! Bankowość mobilna w Polsce działa już od 1999 r.

2015-11-19 12:00

W 1999 r. nie istniała nawet jeszcze Nokia 3310, uważana za jeden z najlepszych, a już na pewno jeden z najpopularniejszych telefonów komórkowych w historii, która na rynku zadebiutowała w roku 2000. 16 lat temu nikomu nie śniło się o kolorowych ekranach, aparatach w telefonach, nie mówiąc już nawet o czymś takim jak smartfon. Tymczasem w Polsce właśnie wtedy zaczęła raczkować bankowość mobilna!

Pierwszym bankiem w Polsce, który uruchomił SMS-owe powiadomienia o operacjach przeprowadzanych na koncie klienta był Wielkopolski Bank Kredytowy (dziś – BZ WBK). Tym samym stał się prekursorem wprowadzenia bankowości mobilnej w Polsce.

ZOBACZ TEŻ: Firma farmaceutyczna chce zmienić nazwę przez… terrorystów!

Już w 2000 r. WBK oraz mBank wprowadziły bankowość mobilną, która opierała się o WAP, czyli, mówiąc w uproszczeniu, wersję internetu obsługiwaną przez, proste wtedy, telefony komórkowe. Dwa lata później Inteligo dało klientom możliwość płacenia SMS-em. Wystarczyło połączyć krótkie wiadomości tekstowe ze swoim rachunkiem i za pomocą specjalnych komend można było dokonywać przelewów.

ZOBACZ TEŻ: Założyciel IKEI „odobraził się” na Szwecję. Zapłacił pierwszy podatek od 42 lat!

Z kolei pierwszą aplikacją mobilną z prawdziwego zdarzenia była ta uruchomiona w 2004 r. przez Raiffeisen Bank, a w 2008 r. Inteligo uruchomiło pierwszy na rynku serwis internetowy w odchudzonej wersji, tak, aby mógł być obsługiwany przez urządzenia mobilne. W 2010 r. swoją mobilną aplikację uruchomił Alior Bank, a od 2011 r. poszło już jak z bicza strzelił – aplikacje czy serwisy przeznaczone na telefon miały już niemal wszystkie największe banki na naszym rynku. Obecnie z usług bankowych mobilnie korzysta w Polsce więcej niż 4 mln klientów.

Źródło: prnews.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze