Fryzjer, strzyżenie, salon fryzjerski

i

Autor: Engin Akyurt / CC0 / pixabay.com

Nowa normalność, nowe bezpieczeństwo

2020-05-26 16:22

Po czasie „krajowej kwarantanny” Polska gospodarka budzi się do życia. Kolejne branże wznawiają działalność. Nie byłoby to jednak możliwe bez odpowiednich wytycznych, które wskazują jak bezpiecznie świadczyć i korzystać z usług w okresie epidemii. Pracuje nad nimi Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Ministerstwem Zdrowia i Głównym Inspektoratem Sanitarnym. Co powinniśmy wiedzieć o nowej normalności?

Zarówno przedsiębiorcy, jak i rząd doskonale wiedzą, że zamrożenie gospodarki nie może trwać wiecznie. Choć dzięki wsparciu z Tarczy Antykryzysowej, wiele przedsiębiorstw uniknęło zamknięcia, kluczowy jest sprawny powrót do działalności. Jednak, w „nowej normalności” nadrzędną sprawą jest nasze zdrowie i bezpieczeństwo. Dlatego wszyscy musimy przestrzegać wymogów dotyczących zachowania dystansu, używania maseczek, dezynfekcji rąk. Jeśli chcemy jak najszybszego powrotu do normalności sprzed koronwirusa i dostępu do szerokiego wachlarza usług, to musimy stosować się do szczegółowych wytycznych, które będą obowiązywały kolejne odmrażane branże. Pamiętajmy, im bardziej odpowiedzialnie będziemy się zachowywać, tym szybciej wrócimy do normalnego życia.

MOŻEMY CZUĆ SIĘ BEZPIECZNIE

Za nami trzeci etap luzowania obostrzeń. Po centrach handlowych i sklepach meblarskich przyszedł czas na dopuszczenie do użytku restauracji, kawiarni, a także salonów fryzjerskich oraz kosmetycznych. Po długiej przerwie, to właśnie branża beauty cieszy się prawdziwym oblężeniem klientów. Już dziś chętnych jest tylu, że w wielu miejscach na wizytę u fryzjera, czy kosmetyczki trzeba czekać nawet kilka tygodni. Wynika to między innymi z tego, że ze względów bezpieczeństwa w salonach fryzjerskich i gabinetach kosmetycznych może teraz przebywać mniej osób i konieczne jest zachowanie odpowiedniego dystansu między klientami i pracownikami.

Fryzjerzy jednak uspokajają: – Zapraszamy naszych kochanych klientów. Możecie bez obaw wybierać się do otwartych ponownie zakładów fryzjerskich czy restauracji – podkreśla fryzjer Rafał Potomski, właściciel AtelieRPotomski, który pracował w ministerialnym zespole przygotowującym wytyczne dla swojej branży.

– Zalecenia dla branży są na tyle bezpieczne, na tyle sensowne, że na pewno wszyscy będą ich przestrzegać. Klienci otrzymają usługę na dotychczasowym poziomie i bezpieczną. Jedyne co stracą to kawę czy herbatę podczas wizyty, gdyż ze względów bezpieczeństwa serwujemy tylko zimne napoje w jednorazowych naczyniach. Mamy świadomość, że dostosowanie do nowych procedur bezpieczeństwa wiąże się z pewnymi kosztami, na szczęście nie są one duże. A najważniejsze jest to, że znowu możemy pracować – wyjaśnia.

Co ważne, duże znaczenie może mieć nie tylko to „jak” w nowej normalności pracują zakłady, ale też to „kiedy”. Zdaniem Potomskiego warto przeorganizować godziny pracy tak, by znaleźć czas na wykonanie dodatkowych procedur dezynfekcji. W salonie, pracującym dotąd na dwie zmiany, może być konieczne zorganizowanie większej liczby takich zmian. – Śmiem twierdzić, że w Krakowie gros ludzi chętnie przyjdzie do fryzjera nawet na godzinę 23 – mówi. 

Nowa normalność, nowe bezpieczeństwo

i

Autor: Materiały Prasowe

Kiedy kolejne branże?

Kolejny etap rozmrażania przed nami. Na nowy start czekają m.in. siłownie, kluby rozrywkowe, baseny i kina. – Możliwości uruchamiania poszczególnych branż są na bieżąco analizowane i ich stopniowe otwieranie będzie uzależnione od rozwoju epidemii na terenie Polski – mówi Jadwiga Emilewicz, wicepremier i minister rozwoju. – Wprowadzanie dalszego znoszenia ograniczeń powinno następować nie w oparciu o ściśle wyznaczone daty, lecz na podstawie informacji, w jakim stopniu luzowanie restrykcji społecznych i gospodarczych wpływa na poziom zachorowań i transmisję wirusa – dodaje.  Bez względu na ostateczne terminy odmrażania kolejnych branż Ministerstwo Rozwoju cały czas przygotowuje się do tego, by odbywało się to w jak najbezpieczniejszych warunkach. Obecnie prowadzone są konsultacje z przedstawicielami 40 branż. Na ich podstawie eksperci opracują nowe standardy bezpieczeństwa i higieny dla wszystkich klientów i pracowników. Ich wdrożenie i późniejsze przestrzeganie ma zapewnić nam wszystkim poczucie bezpieczeństwa. Dlatego powinni je znać nie tylko właściciele firm, ale także klienci. Każdy z nas powinien wiedzieć, jak bezpiecznie skorzystać z usług oraz jakich środków bezpieczeństwa jako klient możemy wymagać od właścicieli i pracowników.

Pamiętaj, że warto poznać nowe zasady funkcjonowania sklepów, salonów fryzjerskich czy restauracji. Aktualne informacje znajdziesz na www.gov.pl/rozwoj/wytyczne-dla-branz.

Nowa normalność, nowe bezpieczeństwo

i

Autor: Materiały Prasowe Link: gov.pl/rozwoj
Ministerstwo Rozwoju

i

Autor: Ministerstwo Rozwoju

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze