AliExpress wchodzi do Polski

i

Autor: Shutterstock

Ogromne zmiany na Aliexpress. Przesyłki do polski dotrą szybciej

2021-02-25 11:54

Przesyłki do Polski będą dużo szybsze, zwroty łatwiejsze, a spory ma już rozstrzygać sąd nie w Hongkongu, lecz w kraju konsumenta. Tym, co ma jednak wyróżnić AliExpress od konkurentów, jest shoppertainment - pisze czwartkowa "Gazeta Wyborcza".

Dziennik informuje w czwartek, że AliExpress w Polsce zdobył już bardzo solidny przyczółek. "Na koniec 2019 roku serwis miał 3,1 proc. udziału w e-handlu. Dla porównania: polska sieć RTV Euro AGD – 2,5 proc., Zalando – 1,7 proc., a Allegro – 36,2 proc. (to dane firmy OC&C)" - podkreśla "GW". Jak zaznaczono, chiński serwis ma zamiar rozszerzyć swoje udziały na Starym Kontynencie, bijąc się w Europie głównie z Amazonem, a w Polsce dodatkowo z Allegro. "GW" zauważyła, że dla platformy sprzedażowej nie będzie to łatwe.

Karpacki Wyścig Kurierów Tarnów 2020

Gazeta podkreśla, że Allegro, m.in. dzięki współpracy z InPostem, wyznaczyło w Polsce całkiem inny standard rynku. Prawie 80 proc. rzeczy sprzedawanych za pośrednictwem tej platformy ma czas dostawy 1-2 dni.

Ostatni moment na PIT. Nie przegap tego terminu

"Owszem, ciągle są klienci, którzy na tanią przesyłkę z tanimi produktami będą mogli czekać 40-50 dni, ale nie o nich teraz toczy się gra. Dlatego AliExpress chce w tym roku mocno zwiększyć liczbę produktów dostępnych w ich serwisie w ciągu trzech dni, wysyłanych z magazynów w Polsce. A od wiosny 70 proc. towaru wysyłanego z Chin ma trafiać do klienta w ciągu 15 dni. Mają się też pojawić zakupy na raty" - przedstawiła plany AliExpress "GW".

Według gazety tym, co ma wyróżnić AliExpress, jest shoppertainment. Coś, co najprościej można określić jako internetową wersję telezakupów Mango. Tyle że dużo bardziej skuteczną.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze