50 lat coli w Polsce
Nowa inwestycja została zaprojektowana tak, by maksymalnie wykorzystać przestrzeń – w budynku o powierzchni 2 tys. mkw. znalazło się wspomnianych ponad 14 tysięcy miejsc paletowych. Ma on wysokość aż 42 metrów, co pozwala składować palety na 17 poziomach.
Ich ruchem, począwszy od transportu z produkcji, przez ustawianie na regałach, a skończywszy na wydawaniu do dostawy, kieruje dedykowany system. Dzięki temu magazyn może przyjąć 150 palet na godzinę. Takie rozwiązania pozwalają optymalizować procesy logistyczne i zwiększać możliwości produkcyjne co jest o tyle istotne, że to właśnie w Radzyminie powstają produkty nie tylko na rynek polski, ale też litewski, łotewski i estoński.
– Jesteśmy w Polsce od 50 lat i chcemy tu zostać na kolejne dekady. Coraz więcej konsumentów sięga po nasze napoje, więc rozszerzanie możliwości naszych zakładów jest naturalnym krokiem, dzięki któremu możemy dalej odpowiadać na potrzeby rynku. Nie zamierzamy na tym poprzestać – planujemy kolejne inwestycje w nowe warianty napojów i ich kategorie, linie produkcyjne i innowacyjne rozwiązania. Wszystko po to, by dalej rozwijać działalność w Polsce – powiedział Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.
Neutralność emisyjna w 2040 roku
Firma podkreśla, że to nie jedyna jej inwestycja w Polsce w ostatnim czasie. W ostatnich latach powstały, m.in. nowoczesna linia butelek PET w zakładzie w Radzyminie, a w Staniątkach wysokowydajna linia do produkcji puszek w różnych formatach i innowacyjna instalacja do produkcji preform w 100 proc. z materiału PET.
Coca-Cola zobowiązała się również zostać firmą neutralną emisyjnie do 2040 roku. W ostatniej dekadzie zredukowała w Polsce emisję dwutlenku węgla o 44 proc. Obecnie 100 proc. energii elektrycznej, którą kupuje Coca-Cola HBC, pochodzi z odnawialnych źródeł. Coca-Cola inwestuje także w rozwiązania wspierające realizację ambicji Świata bez Odpadów – do 2030 r. chce zbierać do recyklingu tyle opakowań, ile wprowadza na rynek. Już dziś wszystkie wykorzystywane w Polsce opakowania nadają się do recyclingu.
Napoje produkowane w Polsce docierają łącznie do 30 mln klientów. Koncern współpracuje nad Wisłą z 1100 firmami i tylko w ciągu ostatniej dekady zainwestował 1,3 mld zł. Amerykański gigant zatrudnia w Polsce 1800 pracowników. Jego wkład w polską gospodarkę szacowany jest na 3,6 mld zł.