Orbis zmieni nazwę pod skrzydłami AccorInvest
Od 2020 roku Orbis funkcjonuje jako część francuskiego AccorInvest. Na początku maja podjęto decyzję o zmianie nazwy na Essendi. Jak informuje firma, transformacja rozpoczęta w 2020 roku ma na celu "umocnienie pozycji lidera w Europie oraz wzmocnienie efektywności działania".
Firma Essendi od 2020 roku koncentruje się na najbardziej dochodowych aktywach w Europie, szczególnie w segmencie ekonomicznym i midscale. Optymalizacja portfela hoteli odbywa się poprzez dynamiczne zarządzanie aktywami, obejmujące przejęcia, renowacje, sprzedaże i zamiany. Na koniec 2024 roku wartość portfela hoteli grupy Essendi oszacowano na 7,8 miliarda euro, a przychody wzrosły do 4 miliardów euro, co stanowi wzrost o 3,1 proc. rok do roku.
Zrównoważony rozwój w branży hotelarskiej
Transformacja Essendi to również zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju i promowania tego trendu w branży hotelarskiej. Plan ESG Essendi obejmuje ambitne cele, takie jak redukcja emisji CO2 o 50 proc. do 2030 roku, osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku oraz certyfikacja Green Key dla 100 proc. hoteli w portfolio.
- Zmiana tożsamości to ukoronowanie naszej transformacji i otwarcie nowego rozdziału w historii grupy. Dzięki zaangażowaniu naszych zespołów osiągnęliśmy konkretne rezultaty: umocniliśmy naszą pozycję lidera w Europie, zoptymalizowaliśmy nasz portfel, zwiększyliśmy rentowność i ustabilizowaliśmy sytuację finansową – podkreślił Gilles Clavié, prezes zarządu Essendi.
Orbis zmienia nazwę po ponad 100 latach. "Kolejny krok w rozwoju"
Marka Orbis ma bogatą historię, sięgającą 1920 roku, kiedy to została założona we Lwowie jako Polskie Biuro Podróży Orbis. W 1951 roku do firmy dołączyły pierwsze hotele, co zapoczątkowało jej rozwój w branży hotelarskiej. W 2020 roku marka została przejęta przez AccorInvest, a teraz wraz z właścicielem zmienią swoją nazwę na Essendi.
- AccorInvest zmienia swoją nazwę i staje się Essendi. Nowa tożsamość odzwierciedla naszą ambicję: aktywnie kształtować bardziej zrównoważoną i efektywną przyszłość branży hotelarskiej, opartą na solidnych fundamentach – ludziach, nieruchomościach i wartościach ESG. To nie jest jedynie zmiana nazwy – to moment przełomowy. Premiera Essendi to wyraz naszej wspólnej drogi - to symbol odwagi, konsekwencji i gotowości do dalszego rozwoju. W Polsce niesiemy ze sobą historię Orbisu, marki, która przez dekady wyznaczała standardy gościnności. Nie zapominamy o tym dziedzictwie. Oddajemy mu należny szacunek, ale patrzymy przed siebie – z nową energią, nową tożsamością i jasno określonym celem. Jestem dumny, że mogliśmy wspólnie przeżyć ten wyjątkowy moment właśnie tutaj, w Warszawie - komentuje Dominik Sołtysik, COO Europa Wschodnia w Essendi podczas eventu rebrandingu.
Obecnie Essendi posiada 576 hoteli w 24 krajach, zatrudniając około 20 tysięcy pracowników. W skład firmy wchodzą znane marki hotelowe, takie jak ibis, Novotel czy Mercure.
