zakupy/sklepy spożywcze

i

Autor: shutterstock

Polacy szukają oszczędności. Kupują tylko na promocjach

2021-11-03 9:00

Wysokie odczyty inflacyjne uderzyły w portfele Polaków. W październiku ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 6,8 proc. w skali rok do roku. Co więcej, ekonomiści przewidują, że do końca roku sięgnie 7 proc., a na przyszły prognozuje się 8, czy nawet 10 proc. wysokości wskaźnika. Drożyzna mocno uderzyła po portfelach Polaków, którzy zaczęli szukać oszczędności. Według "Rzeczpospolitej" wiele konsumentów zaczęło polować na promocje, czy produkty tańszych marek.

Polacy zaczynają szukać oszczędności

W reakcji na rosnące ceny trzy czwarte Polaków ogranicza wydatki. Dla firm oznacza to wielkie wyzwanie, bo w centrum uwagi kupujących jeszcze bardziej niż zwykle znajdują się promocje - pisze w środę "Rzeczpospolita".  Z opublikowanego przez "Rz" październikowego badania "Corona Mood" firmy GfK wynika, że dwie trzecie spośród szukających oszczędności w wydatkach, na większe produkty czy usługi powstrzyma się od zakupu zbędnych rzeczy. Liczba wskazań rośnie wraz z wiekiem respondentów – w grupie 50+ zapowiada to już 78 proc. badanych.

ZOBACZ Drożyzna wciąż nie sięgnęła szczytu! Nie można wykluczyć 10 proc. inflacji

Tańczące z promocjami 2021 29.10.2021

Dodatkowo GfK podaje, że niemal połowa Polaków będzie bardziej wyczulona na promocje, a kolejne 37 proc. nastawi się na poszukiwanie zbliżonych produktów o niższych cenach, co oznacza kupowanie tańszych marek. Najrzadszą strategią będą zakupy produktów z drugiej ręki – deklaruje to co piąty ankietowany.

Sonda
Czy polujesz na promocje?

"Rzeczpospolita" zauważa, że u progu sezonu świątecznego takie podejście konsumentów dla firm handlowych, ale też dla producentów, oznacza kolejne wyzwania.(PAP)

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze