British American Tobacco Polska (BAT) jest doskonałym przykładem na to, że można utrzymać ciągłość produkcji nawet w niesprzyjających warunkach. Jednocześnie zachowane zostały standardy ochrony i bezpieczeństwa pracowników i ich rodzin.
W dobie pandemii
BAT istnieje na rynku polskim od niemal 30 lat. To nie tylko nowoczesna siedziba w Warszawie i 24 centra dystrybucyjne w Polsce. To również fabryka w Augustowie, jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie w Europie oraz nowoczesny zakład produkcyjny w Ostrzeszowie czy Centrum badań i rozwoju w Poznaniu. Także w czasie obostrzeń związanych z pandemią, dzięki strategii zapewniającej bezpieczeństwo pracownikom, fabryki działały nieprzerwanie. Opracowane zostały specjalne procedury kwarantanny dla pracowników wracających z delegacji służbowych, a także dla osób, z którymi ci się kontaktowali. A jak zauważył prezydent Pracodawców RP Andrzej Malinowski – wyjazdy służbowe są nieodłącznym elementem działań międzynarodowych korporacji.
Zespół Zarządzania Kryzysowego
Firma BAT udowodniła, że dzięki dobrej organizacji wewnętrznej jest w stanie efektywnie działać w poważnym kryzysie, jakim jest pandemia. W tym celu utworzono specjalny Zespół Zarządzania Kryzysowego, który zapewnił ciągłość pracy i jej wydajność. Na terenie fabryk miały miejsce wyłącznie działania niezbędne do podtrzymania produkcji. Osoby pracujące w biurach, zdalnie osiągały taką samą efektywność jak w normalnym trybie pracy. Comiesięczne spotkania zespołów online, podczas których kontaktowało się ze sobą nawet 200 osób, były i są jednym ze sposobów walki z izolacją społeczną.
Top pracodawca
Nie bez powodu BAT dwukrotnie pojawiło się w rankingu pracodawców Top Employer. Firma została nagrodzona Złotym Laurem podczas tegorocznej gali Super Biznesu w kategorii Pracodawcy w walce z Covid-19.
– Udowodniliśmy skuteczność bardziej elastycznego modelu pracy na wielu stanowiskach przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi komunikacji w bardzo złożonej i rozproszonej geograficznie strukturze – powiedziała podczas Gali Super Biznesu Bożena Soberka, dyrektor Działu HR na Polskę i Kraje Bałtyckie w BAT.
PARTNEREM MATERIAŁU JEST BAT