Po dwóch latach przerwy Poczta Polska wraca do obsługi korespondencji sądownictwa. Firma szacuje, że w ciągu trzech lat obowiązywania kontraktu (do grudnia 2018 roku) dostarczy ponad 170 mln listów poleconych nadanych przez sądy.
Zobacz również: Od 1 marca podwyżki na poczcie. Zobacz, co zdrożeje
- 1 marca to dobry dzień dla polskiego sądownictwa i Poczty Polskiej. Obsługa tego tego wrażliwego obszaru funkcjonowania państwa wraca do narodowego operatora, ale zarazem zapewniamy ją w nowoczesnej formie – mówi Łukasz Kulesza, który odpowiada za realizację projektu „Mobilny Listonosz” w Poczcie Polskiej.
Już od początku marca w obrębie 76% kodów adresowych na terenie Polski doręczanie przesyłek sądowych będzie odbywało się z wykorzystaniem tabletów i specjalnej aplikacji "Mobilny Listonosz", a do końca sierpnia usługa ta będzie zapewniona na obszarze 100 % kodów adresowych.
Aplikacja jest przystosowana do wymogów Ministerstwa Sprawiedliwości dotyczących Elektronicznego Potwierdzania Odbioru (EPO). Będzie zainstalowana na tabletach które dostaną wszyscy listonosze (około20 tysięcy). Jej testy trwają już od listopada ubiegłego roku. Projekt "Mobilny Listonosz" składa się z 4 etapów. Pierwszym z nich jest samo wprowadzenie aplikacji. Kolejne etapy otworzą wiele możliwości dla klientów Poczty Polskiej bez konieczności wychodzenia z domu - m.in. nadawanie paczek u listonosza lub kuriera, doładowanie telefonów komórkowych, czy doręczanie przekazów pocztowych.