Ruskaja kola

i

Autor: Materiały producenta Ruskaja kola

Russkaja Kola z Matką Bożą. Rosjanie mają swoją Coca – Colę

2022-06-24 14:11

W marcu amerykański koncern Coca-Cola Company poinformował o przerwaniu produkcji w rosyjskiej fabryce. Rosjanie szybko wymyślili rodzimy napój z ziół będący odpowiedzią na wycofaną z rynku amerykańską markę. Produkt nazywa się Russkaja Kola, a promuje go Matka Boża z Dzieciątkiem na etykiecie.

Po agresji Rosji na Ukrainę w wyniku sankcji wiele zachodnich firm opuściło rosyjski rynek. Zaczęły szybko powstawać rodzime zamienniki. I tak niedawno w Moskwie rozpoczęły działalność lokale krajowej sieci fastfoodów utworzone na bazie sieci restauracji McDonald's o nazwie "Smacznie - i kropka" (ros. "Wkusno - i toczka"). Teraz pojawiła się rosyjska odpowiedź na Coca-Colę.

Russkaja Kola - rosyjska odpowiedź na Coca - Colę

Produkcją napoju pod zmienionym szyldem zajmie się były burmistrz Archangielska Aleksander Donskoj - poinformował Bielsat.eu. Jak zapewnia producent, napój pod nazwą handlową Russkaja Cola (a dokładniej Russkaja Koła) ma być produkowany w Archangielsku z ziół, przypraw korzennych i jagód zbieranych w Kraju Ałtajskim. Według Aleksandra Donskiego jego cola będzie smakiem maksymalnie zbliżona do amerykańskiego oryginału, ale z “narodową specyfiką”. Pierwsza partia testowa ma pojawić się na półkach już latem.

Zobacz też: Kim jest oligarcha, który otworzył rosyjski McDonald's? To związany z Kremlem przedsiębiorca

– To będzie analog z narodowym kolorytem i patriotycznym wzornictwem – powiedział Donskoj. – Jestem przeciwko podróbkom, ale za jakościowymi analogami i alternatywami. Dlatego, biorąc za punkt wyjścia sprawdzoną Coca-Colę, tworzymy samodzielny, ekologicznie czysty, ojczysty napój z lokalnych składników i z rosyjskim charakterem.

 Russkaja Kola - szokująca etykieta  

Wzór etykiet został już zademonstrowany. Butelka  ma etykietę z ikoną Matki Bożej, krzyżykami na kapslach i czcionką stylizowaną na bukwicę – wczesną cyrylicę. Butelki wyglądają więc bardziej, jakby miały zawierać wino mszalne, niż napój dla mas. Producent ogłosił teraz konkurs na branding swojego napoju – zwycięzcy oferował 100 000 rubli (8 350 złotych) i “buziaka w policzek” - podaje bielsat.eu

– To patriotyczne, to ważne dla Rosjan. Wychodzę z założenia, że wszystko co stworzył Bóg, jest boskie, a to jest boski napój. Jestem przekonany, że gdy przedstawiciele Rosyjskiej Cerkwi Prawosławnej go spróbują, spodoba im się - powiedział portalowi Podjom Donskoj 

Tańczące z Promocjami 21.06.22
Sonda
Cz sankcje na Rosje zostaną kiedyś zniesione?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze