Kampania informacyjna na temat reformy sądów zakrojona jest na szeroką skalę. W Polsce głównie będą to billboardy, spoty TV i dedykowana strona internetowa. Działania zagraniczne mają być odpowiedzią na działania innych organizacji czy fundacji zainteresowanych reformą sądownictwa w Polsce. Kampanię finansują spółki Skarbu Państwa, które są fundatorami Polskiej Fundacji Narodowej.
Sprawdź koniecznie: Sprawdź, ile płacimy na ZUS i inne instytucje! [WIDEO]
W tej grupie znajdują się: Enea, Energa, GPW, Grupa Azoty, KGHM Polska Miedź, Lotos, Orlen, PGE Polska Grupa Energetyczna, PGZ, PWPW, PGNiG, Polski Holding Nieruchomości S.A, PKP, PKO BP, PZU, Tauron – Polska Energia, Totalizator Sportowy. Jak wyliczyła Sieć Obywatelska Watchdog Polska i opublikowała dane na Twitterze, Fundacja dysponuje budżetem w wysokości rzędu 100 mln zł. Kampania sądownicza ma kosztować 19 mln zł – podaje rmf24.pl.
środków na billboardy Polskiej Fundacji Narodowej nie zabraknie. za: @SiecObywatelska https://t.co/9Of9umbXok pic.twitter.com/7FRhKeJH9F
— dane publiczne (@dane_publiczne) 7 września 2017
Zobacz także: Ile zarbiają menedżerowie popularnych spółek?
Przeczytaj również: Bartosz Kownacki: będzie coraz więcej pieniędzy na obronność