Polska spółdzielczość spożywcza Społem skończyła w tym roku 150 lat, licząc od otwarcia pierwszego sklepu spółdzielczego w Warszawie w 1869 r. Znane sklepy są nie tylko tuż obok naszych domów. Przede wszystkim istnieją w świadomości Polaków, co pozwala niektórym przymknąć oko na panującą w nich wyższe ceny. Społem sam siebie określa "największą siecią spożywczą w kraju". Choć nie oferuje wielkich promocji, darmowych parkingów i kampanii reklamowych.Teraz może się to zmienić. Sieć postanowiła wdrożyć rozwiązanie, które ma na celu przyciągnięcie młodych konsumentów. W Społem'ie trwają prace nad stworzeniem pełnoprawnego, ogólnopolskiego e-sklepu z żywnością - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl.
ZOBACZ TEŻ: Firmy rezygnują z promocji w Black Friday! Coraz więcej przeciwników zakupowej gorączki
Portal dodaje, że wersja testowa takiego sklepu jest już na ostatniej prostej i za kilka tygodni zostanie uruchomiona. Po wpisaniu swojego kodu pocztowego klienci będą mogli zapoznawać się z ofertą produktów dedykowaną ich regionowi. Asortyment będzie różnić się znacząco w zależności od miejsca Polski, w którym zalogujemy się w e-sklepie Społem. W internetowym sklepie dominować mają produkty sprzedawane pod marką własną spółdzielców.
Według informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl, pilotażowy projekt uruchomiony zostanie najpierw w Warszawie i we Wrocławiu – przystąpią do niego trzy spółdzielnie. Publiczne testy są przewidziane na rok 2020.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Jak pozostać cyberbezpiecznym w czasie Black Friday?
Obecnie działa w Polsce około 300 spółdzielni po szyldem Społem, z czego 80 proc. zrzeszonych jest w ramach Krajowego Związku Rewizyjnego. Każda spółdzielnia jest niezależna, dlatego Społem nie można uznać za typową sieć handlową, która we wszystkich sklepach ma te same towary i politykę cenową. Sklepy Społem z dwóch różnych regionów Polski mogą mieć zupełnie inny asortyment.
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl