kobieta, cellulit, odchudzanie, dieta, uroda, pielęgnacja, jędrne ciało

i

Autor: materiały prasowe

Skandaliczna reklama Green Magma. Namawiali do zakupu na fikcyjnej promocji

2018-05-29 14:59

Spółka Logihub kusiła klientów fałszywą przeceną suplementów diety. W prasie, telewizji oraz internecie przez dwa lata emitowano reklamy, z których wynikało, że dobiega końca promocja na produkt stosowany w trakcie odchudzania. Klienci, którzy dali nabić się w butelkę, mogą odzyskać część wydanych środków.

W reklamach Green Magma sugerowano, że aby dostać produkt w niższej cenie, trzeba dokonać zakupu w danym momencie. „Promocja kończy się dzisiaj”, „Taka okazja więcej się nie powtórzy”, „Normalna cena skutecznej kuracji odchudzającej Green Magma to aż 500 zł”, „Dzisiaj z uwagi na ofertę specjalną producenta zakupisz ją za jedyne 99 zł” – obiecywali reklamodawcy. W rzeczywistości jednak obniżka nie miała miejsca, ponieważ suplement był oferowany w cenie regularnej. Fikcyjna promocja suplementu diety trwała aż dwa lata.

 

- Ceny nie mogą być fikcją, a obniżki nie mogą być sztucznie wykreowane. Takie działanie służy tylko zwabieniu konsumenta, żeby szybko kupił produkt. Nieuczciwą praktyką rynkową jest twierdzenie, że coś będzie dostępne w promocji tylko przez pewien czas, jeśli jest to niezgodne z prawdą – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Nieuczciwy sprzedawca uniknie kary finansowej. UOKiK nie nałoży jej w zamian za zobowiązanie się przez spółkę Logihub do usunięcia z reklam kontrowersyjnych haseł oraz zwrócenie klientom 50 proc. wartości produktu, bez względu na datę jego zakupu. Na zwrot części wydanych środków mogą liczyć tylko te osoby, które zachowały paragon. Aby odzyskać pieniądze, należy wysłać jego skan na adres [email protected].

 

Oprac. na podst. uokik.gov.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają

Najnowsze