– Poczta to firma komercyjna, która działa na bardzo konkurencyjnym rynku, musi na siebie zarabiać. Ale Poczta to jednocześnie firma z misją, wrażliwa na potrzeby społeczne, na potrzeby lokalnych społeczności. Przywracanie i otwieranie placówek pocztowych na wsiach i bezpłatne wifi to przykłady realizacji misji przeciwdziałania wykluczeniu Polaków z dostępu do usług – mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Sprawdź także: Miliony z ZUS dla Poczty Polskiej
Jak poinformowała w komunikacie Poczta Polska, w połowie 2016 r. możliwość skorzystania z usługi darmowego internetu mieli klienci w 850 placówkach pocztowych. Pod koniec ubiegłego roku liczba ta wzrosła do 3 tys., teraz wynosi zaś 3,8 tys.
– Stawiając na cyfryzację swoich usług, dostosowujemy się do wymagań rynku. Przyjmując w strategii rozwiązania dotyczące udostępniania darmowego wifi w naszych placówkach, chcieliśmy przede wszystkim wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów z małych miejscowości. Zdajemy sobie sprawę, że dzięki sieci placówek pocztowych docieramy do najodleglejszych zakątków Polski, jesteśmy obecni w każdej gminie, dzięki czemu możemy pełnić funkcję swoistego komunikacyjnego krwioobiegu państwa – powiedział Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Czytaj też: Coraz więcej Polaków kupuje żywność przez internet
„Z bezprzewodowego dostępu do internetu mogą korzystać wszyscy odwiedzający placówki pocztowe w kraju. Sieć może być również otwarta dla osób znajdujących się w zasięgu hot spotów. Aby skorzystać z darmowego połączenia, wystarczy wybrać na ekranie urządzenia mobilnego sieć o nazwie Poczta Polska, bez konieczności wpisywania dodatkowych haseł. Osoby korzystające w ten sposób z dostępu do internetu, będą jedynie proszone o wyrażenie zgody na wyświetlanie reklam. W ciągu dwóch lat z pocztowego wifi skorzystało niemal 230 tys. użytkowników" – czytamy w komunikacie Poczty.
Zobacz również: Internet wi-fi wkrótce w Pendolino. Minister Adamczyk podał termin
Źródło: Poczta Polska