GDDKiA będzie liczyć samochody

i

Autor: TOMASZ RADZIK / SUPER EXPRESS GDDKiA będzie liczyć samochody

Sprzedaż aut

To jest ulubiona marka Polaków. Rekordowy wynik sprzedaży, wyprzedziła Volkswagena

2025-01-19 5:59

Najchętniej wybieraną przez Polaków marką samochodów jest Toyota! Jak się okazuje, japońska marka wyprzedziła wynikami Volkswagena bijąc przy okazji sprzedażowy rekord, którego nie odnotowano od kiedy Polska wstąpiła do Unii Europejskiej.

Rekordowy wynik sprzedaży Toyoty w Polsce. Volkswagen daleko w tyle

Jak wynika z danych "Pulsu Biznesu" w 2024 roku w Polsce zarejestrowano aż 111,2 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczy marki Toyota! To ogromny wzrost względem 2023 roku, wynoszący aż 13,4 proc. Jak podaje dziennik, żadna inna marka nie zbliżyła się w roku kalendarzowym do takiego wyniku od przystąpienia Polski do UE (czyli od 2004 roku).

To kolejny rekord Toyoty, bo poprzedni wynosił 98 tys. rejestracji w 2023 roku. Marka byłą również liderem w 2021 roku z wynikiem 79,7 tys. aut i utrzymuje się an tej pozycji od 2020 roku. Jeszcze 2018 roku najpopularniejsza była Skoda z 70,4 tys. aut.

Jak wskazuje "Pb" przewaga Toyoty cały czas rośnie. W 2022 roku Toyota miała o 36,2 tys. więcej zarejestrowanych aut od wicelidera, w 2023 46,2 tys., a w 2024 roku wyprzedzała Skodę już o 50,6 tys. samochodów, gdy sam Volkswagen zaliczył 44,5 tys. rejestracji w Polsce. Tym samym udział Toyoty w rynku nowych aut wynosi aż 18 procent! 

O kolejne rekordy może być trudno. Unijne przepisy mogą zmienić krajobraz motoryzacyjny

W 2025 roku może być trudno jednak o nowy rekord. Jak czytamy w "Pb" według prognoz Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w 2025 roku można spodziewać się wzrostu rejestracji nowych aut o 4 proc. To wciąż wzrost, ale znacznie mniej dynamiczny niż w 2024 roku, gdy wyniósł 14,6 proc. rok do roku.

Branża ma obawiać się skutków unijnej dyrektywy Clean Air for Europe (CAFE), która zakłada ambitne limity emisji CO2 i rygorystyczne normy emisji spalin dla nowych aut. Prezes Toyota Central Europe w rozmowie z "Pb" zaznacza, że dyrektywa może "sporo namieszać na rynku" i zmieni profil sprzedaży, z większym naciskiem na samochody EV i hybrydy plug-in.

Choć w przypadku Toyoty aż 8 na 10 sprzedawanych aut ma hybrydę pod maską, to marka ma najniższą emisyjność w Polsce (z wyjątkiem producentów sprzedających tylko auta elektryczne). Pawlak powiedział "Pulsowi Biznesu", że to jednak nie starczy i tak jak inni producenci, Toyota będzie musiała zwiększyć udział hybryd plug-in i aut elektrycznych.

QUIZ PRL. Świąteczna gorączka w PRL
Pytanie 1 z 14
W Polsce Ludowej tradycyjnie kupowało się żywego karpia. Gdzie było jego miejsce?
QUIZ PRL. Świąteczna gorączka w PRL

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze