Argumentami, które przekonały zarząd Netflixa, jest chęć zrobienia kroku w stronę uboższego klienta, któremu nie przeszkadza oglądanie reklam. Dodatkową motywacją ma być fakt, że konkurencyjne platformy, jak chociażby HBO Max, już oferują swoim użytkownikom taką możliwość.
Zmiany zaplanowane są na IV kw. 2022 r. Jednak nowy pakiet z reklamami to nie wszystko - Netflix chce zająć się jeszcze w najbliższych miesiącach zniwelowaniem popularnego współdzielenia kont przez osoby, które nie mieszkają ze sobą pod jednym dachem.
Pakiet Netflix
Zgodnie z regulaminem platformy, udostępnienie swojego konta jest możliwe jedynie na urządzeniach osób, które mieszkają ze sobą w jednym domu. W praktyce jednak nie tylko w Polsce, osoby decydujące się na najdroższy pakiet Netflixa dzielą go pomiędzy znajomymi czy rodzinę.
Plany zakładające utrudnienia lub nawet zakaz takiego współdzielenia kont nie są zaskoczeniem. Netflix zapowiedział już kroki w tym kierunku kilka miesięcy temu, wprowadzając zmiany na poszczególnych rynkach, jak np. konieczność potwierdzenia logowania wpisanie hasła, które wysyłane jest na adres mailowy użytkownika.