Telewizor

i

Autor: Astryd_MAD/cc0/pixabay

UPC zapłaci karę, bo... zmieniał klientom kanały

2019-08-13 12:45

Stosowanie niedozwolonych klauzul będzie kosztować UPC 33 mln zł. To tylko kwota kary. Dodatkowo firma zwrócić będzie musiała naliczone niesłusznie opłaty.

Klienci UPC Polska poinformowali Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o praktyce wyłączania niektórych kanałów i podwyższania abonamentu. Jak się okazało w umowach firma gwarantowała liczbę kanałów telewizyjnych i ich tematykę, natomiast nie gwarantowała dostępu do konkretnych programów wskazanych w wykazie. Tym samym operator zapewniał sobie możliwość zmiany kanału lub jego usunięcia. Według UPC taka zmiana nie łamała umowy.

- Wiele osób wybrało ofertę UPC ze względu na dostępność konkretnych kanałów. Potem je im wyłączano - pisze UOKIK. 

Kolejne sprawy, którymi zajął się UOKIK to podnoszenie opłat abonamentowych. UPC zastrzegał przy umowach na czas nieoznaczony, że ma prawo zwiększyć abonament od 5 do 8 zł raz w roku, jednak nie podawał z jakich przyczyn. Według komunikatu urzędu firma samodzielnie decydowanie o tym, czy wizyta technika była nieuzasadniona. - Wtedy UPC obciążał konsumenta opłatą 50 zł. Ocena tego, czy serwis był potrzebny, była jednostronna a konsument nie mógł jej zweryfikować. Mogło to również zniechęcać klientów do składania reklamacji - informuje UOKIK.

UOKIK nałożył na UPC Polska karę w wysokości 33 mln zł. UPC Polska musi poinformować klientów o decyzji i oddać im opłaty za podwyżki abonamentu czy nieuzasadnione wezwanie technika. Telewizja powinna też przywrócić klientom usunięte kanały telewizyjne, jeżeli są one nadal dostępne w ofercie.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze