UOKiK ostrzega konsumentów przed wyprzedażowymi pułapkami.
1. Sprawdź, co jest przecenione
Zdarza się, że duże obniżki dotyczą tylko wybranych rzeczy. Dlatego zanim podejdziesz do kasy, zobacz, jaka cena widnieje na metce.
2. Niższa cena na metce, wyższa przy kasie
Często się zdarza, że cena na metce jest niższa niż na paragonie. A zasada jest prosta: obowiązuje cena z półki (metki). Sprzedawca w sklepie stacjonarnym nie może odmówić sprzedaży, tłumacząc się np. pomyłką pracownika.
3. Nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu
Każdy towar podlega reklamacji. Natomiast nie zwrotom. O tym, czy dany towar można oddać, bo np. w domu okazało się, że nie pasuje, decyduje sprzedawca.
4. Reklamacja
O ile przyjęcie zwrotu towaru zależy od dobrej woli sprzedawcy czy polityki sklepu, to już przyjęcie reklamacji wadliwego towaru jest jego obowiązkiem. Jeżeli zakupiony produkt ma wadę, możesz w ciągu 2 lat złożyć reklamację – najlepiej na piśmie. Możesz żądać naprawy towaru, wymiany na nowy, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy, jeżeli wada jest istotna. W ciągu 14 dni przedsiębiorca musi rozpatrzyć twoją reklamację. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że uwzględnił on twoje żądania.
5 Dowód zakupu
Najlepszym dowodem zakupu jest po prostu paragon. Ale tę rolę pełni także wyciąg z karty płatniczej, a nawet potwierdzenie osoby, z która byliśmy na zakupach.
Zobacz: Najdroższe jedzenie świata