Pierwszy bank z BLIKIEM
- Wdrożenie transakcji BLIK to ważny krok w otwarciu naszego kantoru na płatności z zewnątrz. Jesteśmy pierwszym bankowym kantorem, który pozwala na zakup waluty w ten sposób. Co warto podkreślić, korzystanie z tej opcji nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami – to nas wyróżnia wśród konkurencji. Wierzę, że klienci będą chętnie używać tej nowej, wygodnej i korzystnej dla nich możliwości– podkreśla Paweł Placzke, Dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim
Jak zapłacić BLIKIEM w kantorze
* trzeba mieć dostęp do aplikacji mobilnej lub serwisu iPKO oraz aktywowany dostęp do kantoru,
*posiadać konto walutowe (można je w każdej chwili otworzyć w IKO lub iPKO)
* posiadać środki na koncie w innym banku, który obsługuje BLIKA
* wysokość transakcji w kantorze z wykorzystaniem BLIKA z innego banku zależy od limitów, ustalonych w ramach tego systemu płatności.
Płatności BLIKIEM są bezpłatne, a transakcja natychmiastowa - waluta od razu trafia na konto walutowe klienta. Wystarczy wprowadzić kod BLIK bezpośrednio w kantorze, bez przekierowywania na stronę pośrednika płatności. Dzięki wprowadzeniu BLIKA do kantoru, klienci mogą płacić środkami z konta w innym banku.
Przez bramkę eService
Rozwiązanie wykorzystuje bramkę płatniczą firmy eService.
- Dla klientów kluczowe znaczenie mają: wygoda, szybkość i prostota działania z jednoczesnym zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Wszystkie te cechy połączone zostały w naszym rozwiązaniu przygotowanym dla klientów kantoru PKO Banku Polskiego. Dzięki wykorzystaniu zalet i popularności BLIKA, a także możliwości nowej bramki płatniczej eService, powstało jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku bankowym– mówi Zdzisław Mikłaszewicz, Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju Produktów eService
Jakie zalety kantoru internetowego PKO BP
* umożliwia wygodną i szybką wymianę 50 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze. Oferuje wymianę 11 walut (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK, CZK, HRK, HUF oraz PLN)
* można z niego korzystać w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO, 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu
* można śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony poziom
* można zlecić automatyczną wymianę waluty, gdy jej kurs osiągnie wymaganą przez nich wartość oraz ustawić stałe zlecenie, dzięki czemu bank dokona wymiany waluty we wskazany przez nich dzień
* za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat
* umożliwia dostęp do wymiany waluty młodzieży w wieku 13-18 lat - dotychczas młodzi klienci pomimo, że byli posiadaczami konta osobistego w polskiej walucie i rachunku walutowego, nie mogli używać internetowego kantoru banku.
Pół miliona użytkowników
Obecnie z kantoru PKO Banku Polskiego korzysta ponad pół miliona użytkowników. Szczególnie polubili zakupy waluty w aplikacji mobilnej IKO, w której wykonują 75 proc. transakcji, pozostałe 25 proc. przypada na iPKO.
Kantor to jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 w PKO Banku Polskim. W jego skład wchodzą też konto walutowe i karta wielowalutowa. Jak działa ten pakiet? W kantorze internetowym można wymieniać swobodnie walutę. Transakcje są realizowane natychmiast, pieniądze są natychmiast transferowane między kontem osobistym w złotych a kontami walutowymi w PKO Banku Polskim. Jeśli konto walutowe klient podepnie do karty wielowalutowej, może od razu skorzystać z wymienionej waluty płacąc w sklepach stacjonarnych, w internecie czy wypłacając gotówkę z bankomatów.