Wizażysta - jeden z naszych "45 pomysłów na biznes"

2016-02-16 13:27

Piękny make-up, elegancka fryzura, a nawet odpowiedni strój dobrany do sylwetki i okazji. Nie każdy potrafi samodzielnie zadbać o olśniewający wizerunek. To zadanie coraz więcej osób zleca wizażyście.

Wizażysta to osoba specjalizująca się w tworzeniu czyjegoś wizerunku, dobierając klientowi fryzurę, ubrania i podkreślający urodę makijaż. Wizażysta jest również fachowcem w dziedzinie make-upu artystycznego. Zawodowiec może pracować przy sesjach zdjęciowych, pokazach mody, produkcjach telewizyjnych, reklamach, koncertach. Ale na starcie swej kariery zwykle tworzy profesjonalne makijaże i fryzury pannom młodym, maturzystkom, uczestniczkom wieczorów panieńskich i innych  imprez towarzyskich.


Zawód dla estetów


Wizażystą tak naprawdę może zostać każdy, kto ma dobry gust, zmysł artystyczny i silny organizm (to wyczerpująca i ciężka fizyczna praca). Oczywiście warto  ukończyć odpowiednie szkoły, kursy czy szkolenia z zakresu wizażu, charakteryzacji, stylizacji oferowane zarówno przez edukacyjne placówki publiczne, jak i prywatne. Wówczas po prostu działa się jako fachowiec z prawdziwego zdarzenia. Dysponując wiedzą i umiejętnościami z zakresu wizażu, można oferować usługi na najwyższym poziomie, powiększając tym samym krąg klientów.


Lokal niepotrzebny


Prowadząc działalności w charakterze wizażysty czy charakteryzatora, nie trzeba ponosić na starcie wysokich kosztów najmu czy kupna lokalu. Na swoją działalności możesz z powodzeniem wygospodarować mały kącik w prywatnym mieszkaniu, gdzie każdego dnia będziesz zostawiać swoje narzędzia pracy. Na co dzień po prostu będziesz pracować u klientów (w domach, na planach filmowych, studiach fotograficznych itp.).


W poszukiwaniu zleceń


Ale nie wszystko początkującym wizażystom idzie jak z płatka. W tej branży jako młody przedsiębiorca możesz mieć kłopoty ze znalezieniem zleceniodawców. Jednak nie poddawaj się. Na początek wyjdź ze swoją ofertą do przyszłych panien młodych, maturzystek i uczestniczek hucznych imprez karnawałowych. Klientek można szukać na tematycznych portalach i forach internetowych, w serwisach społecznościowych, za pośrednictwem lokalnych mediów – np. umieszczając tam swoją reklamę czy występując jako ekspert w dziedzinie stylizacji i wizażu. Owocne może okazać się nawiązanie współpracy z salonami kosmetycznymi, fryzjerskimi czy sklepami z wieczorowymi strojami. Na początku działalności, gdy zleceń jeszcze nie ma zbyt wiele, pomocny może okazać się nawet bezpłatny krótki staż u doświadczonego i znanego już wizażysty, u którego zdobędziesz doświadczenie i niezbędne w tej branży cenne kontakty. Tylko takiego mentora czy mentorkę wybieraj z głową. Musi on mieć renomę i naprawdę mocną pozycję w środowisku zawodowym.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszej książce "45 pomysłów na biznes". Książka dostępna w kioskach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze