Zaprojektuj billboardy i ulotki reklamowe

2010-09-29 16:00

Reklama jest dźwignią handlu! Zgodnie z tą maksymą, jeśli nie pokażesz swojej firmy potencjalnym kontrahentom, to ich nie zdobędziesz. By świat o tobie usłyszał, na początek wystarczą ulotki i billboardy.

Wykonanie ulotek i billboardów reklamowych warto zlecić profesjonalnemu i sprawdzonemu studiu graficznemu. Pamiętaj, że taniej wcale nie znaczy najlepiej. Jeśli materiały reklamowe zostaną przygotowane niestarannie, to nie spełnią swojego zadania. A mają przecież zainteresować i przyciągnąć klientów. Zarówno billboardy, jak i ulotki lepiej zamówić w tej samej firmie. Część agencji reklamowych, chcąc utrzymać przy sobie odbiorców, oferuje im rabaty.

Skuteczne ulotki...

Zwykle studia graficzne, drukarnie i agencje reklamowe mają sprawdzone techniki projektowania i to one proponują konkretne projekty. Oczywiście klient ma prawo żądać realizacji jego wizji, ale lepiej zdać się na opinię specjalisty.

Przed złożeniem zamówienia przemyśl, co chcesz, żeby znalazło się w twoich materiałach reklamowych. Skuteczna reklama musi wywrzeć wrażenie na potencjalnym kliencie. Musisz zwrócić na siebie uwagę, ważny jest więc dobór kolorów, kompozycja oraz treść. Na przodzie broszury powinien znaleźć się interesujący nagłówek oraz logo firmy, a na odwrocie więcej tekstu. Nie zasypuj jednak odbiorcy zbyt dużą ilością informacji, ponieważ możesz go w ten sposób zniechęcić do czytania. Nie pisz w ulotce wszystkiego. Powinna ona być skonstruowana tak, żeby skłonić klienta do kontaktu z twoją firmą. Nie zapomnij oczywiście o podaniu namiarów, czyli adresu, nr. telefonu oraz strony internetowej.

I billboardy

Staraj się zachować tę samą szatę graficzną ulotek i billboardów, która z czasem może stać się znakiem rozpoznawczym twojej firmy. Na billboardzie, który ma być skuteczny, powinno znaleźć się jedynie chwytliwe hasło reklamowe i kontakt do firmy. Billboard tylko na chwilę przyciąga uwagę odbiorcy, który zwykle szybko go mija. Równie ważne jest miejsce, gdzie billboard powinien stanąć. Profesjonalne studia graficzne mają w swojej ofercie listę nośników, którą na życzenie mogą pokazać klientowi. Im częściej billboard jest widoczny, tym skuteczniejsza jest reklama. Jeśli przygotowujesz kampanię ogólnopolską, to potrzebujesz ponad 500 powierzchni reklamowych, co oczywiście znacznie podniesie koszt. Planując zaś kampanię lokalną, wykup ok. 10-15 powierzchni reklamowych. To wystarczy, żeby twoja firma została zauważona.

Koszt reklamy zewnętrznej

Inwestycja w kampanię reklamową zależy przede wszystkim od jej rozmachu. Im więcej wydrukujesz plakatów billboardowych, tym więcej zapłacisz. Do tego dolicz jeszcze koszt wynajmu powierzchni reklamowych, na których pojawi się twój billboard. Warto dodrukować zapas kilku plakatów więcej, który przyda się w razie zniszczenia tych już wyeksponowanych.

Standardowe nośniki billboardowe mają wymiar ok. 5 m na ok. 2,4 m, większe ok. 6 m na ok. 3 m oraz ok. 12 m na ok. 3,5 m (tzw. megabillboardy). Projekt graficzny i druk kosztuje ok. 200-1000 zł. Cena wynajmu powierzchni reklamowej jest zależna przede wszystkim od tego, ile osób ją zobaczy. I tak na przykład, jeśli będzie to ok. 1000 osób na dobę, to cena wyniesie ok. 300-400 zł miesięcznie. Natomiast powierzchnia w mieście, gdzie zobaczy ją do kilkudziesięciu tys. osób na dobę, kosztuje ok. 500-3000 zł miesięcznie. Zwykle w cenę wliczone jest już oklejenie powierzchni, monitoring. Jednak bardzo często ostateczny koszt można negocjować. Żeby reklama zewnętrzna odniosła skutek, powinna wisieć od 2 tygodni do jednego miesiąca.

Koszt ulotek reklamowych

Wykupując pakiet usług - billboardy plus ulotki, część broszur dostaniesz gratis. Zwykle jest 200-250 ulotek. Projekt graficzny kosztuje ok. 200-250 zł. Ceny druku uzależnione są od rodzaju papieru i koloru. Czarno-białe drukowane na papierze offsetowym są tańsze. Za 1600 ulotek o formacie A6, wydrukowanych jednostronnie zapłacisz ok. 32 zł, a dwustronnie ok. 64 zł. Warto jednak zainwestować w ulotki kolorowe. Zwykle firmę reklamuje się na błyszczącym papierze kredowym. 1000 ulotek A6 jednostronnych kosztuje ok. 60 zł, dwustronnych ok. 80 zł. Jeśli zamówisz ich więcej, to cena pojedynczej broszury spada. Zdarza się, że koszt rozdania ulotek jest już wliczony w cenę. Jeśli nie, to licz się z tym, że zapłacisz ok. 10 zł za godzinę dystrybucji twoich ulotek.

Zamiast studia graficznego

Coraz więcej profesjonalnych grafików zaczyna pracę na własną rękę. Często bardziej opłaca się skorzystać z ich usług niż z oferty droższej agencji reklamowej czy studia graficznego. Tacy wolni strzelcy są zawodowcami w swoim fachu, a przy tym mniej policzą sobie za projekt materiałów reklamowych. Znajdziesz ich przede wszystkim w Internecie. Jeśli nie chcesz ryzykować, to złóż zamówienie u kogoś sprawdzonego.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze