Właściciel sieci sklepów Zara, Massimo Dutti czy Pull&Bear firma Inditex jest trzecim co do wielkości producentem ubrań na świecie według „Forbesa”. Zara odpowiada za 70 proc. sprzedaży w firmie.
W środę Inditex ogłosił, że wszystkie kolekcje Zary do 2025 roku będą wykonane z materiałów przyjaznych środowisku. Jednocześnie padła deklaracja, że jego pozostałe marki, w tym Zara Home, również pójdą ślady Zary.
Czytaj także: Na co Polacy wydają 500 plus? Zobacz wyniki badania
Zobowiązanie zostało podjęte we wtorek podczas dorocznego spotkania akcjonariuszy. Zara jest pierwszą marką sieciówkową, która podjęła takie zobowiązanie. – Musimy być siłą napędową zmian, nie tylko w firmie, ale w całym sektorze – powiedział Pablo Isla, prezes Inditexu.
Zwrot do natury
To nie wszystko. Do 2025 r. 80 proc. energii zużywanej w siedzibie głównej Zary, fabrykach i sklepach ma pochodzić ze źródeł odnawialnych. Z kolei zakłady mają zniwelować liczbę odpadów składowanych na wysypiskach śmieci do zera. Zgodnie z obietnicą do 2023 r. wiskoza zastosowana w ubraniach Zary będzie pochodziła w 100 proc. z produkcji zrównoważonej.