4F przygotowuje stroje dla reprezentacji w dobie strat i redukcji etatów
Sportowcy Grecji, Ukrainy, Słowacji, Łotwy, Chorwacji oraz Kosowa wystąpią w kolekcji odzieżowej marki 4F podczas tegorocznych igrzysk olimpijskich w Paryżu. Polska firma przygotowała także stroje startowe dla biało-czerwonych lekkoatletów.
Kolekcje "Paris" zostały zaprezentowane w Warszawie. Przygotował je zespół projektantów 4F w ścisłej współpracy z komitetami olimpijskimi i paraolimpijskimi, a także ze sportowcami.
"Będą to już w sumie ósme igrzyska, na których będziemy obecni jako sponsor i partner komitetów olimpijskich. To 14 lat zbierania doświadczeń i rozwijania standardu olimpijskich kolekcji, które tworzymy z najnowocześniejszych, ultralekkich materiałów, w oparciu o przemyślany w najdrobniejszych szczegółach design. W Paryżu będziemy bardzo widoczni za sprawą setek olimpijskich sportowców, którzy nosić będą starannie zaprojektowane stroje z logo 4F" - powiedział założyciel marki Igor Klaja.
Firma przygotowała komplety odzieży olimpijskiej, w tym stroje na ceremonię otwarcia, ceremonie medalowe, ubrania do noszenia na co dzień oraz treningowe. Wszystkie stroje na ceremonię otwarcia zostały uszyte w Polsce.
4F ze stratą ponad 17 mln zł za 2023
- W 2023 roku spółka trzeci rok z rzędu utrzymała poziom sprzedaży powyżej 1,3 mld zł, zamykając okres obrachunkowy wartością 1379 mln (spadek o -5,3% r/r), co świadczy o mocnej pozycji rynkowej marki i jej relatywnej odporności na wahania koniunkturalne – to cytowany przez serwis dlahandlu.pl fragment sprawozdania finansowego spółki, będącej właścicielem marki 4F.
Jak wyglądała redukcja zatrudnienia w 4F?
- W 2023 roku w spółce OTCF istotnie zmniejszyliśmy zatrudnienie o 135 osób. Proces ten nie miał charakteru zwolnień grupowych, w większości przypadków nie obsadzaliśmy wygasłych wakatów. Proces optymalizacji zatrudnienia miał związek z transformacją w kierunku organizacji zwinnej, dlatego zaoszczędzone środki zainwestowaliśmy w rozwój kompetencji pracowników. Zespołom OTCF zaproponowaliśmy m.in. nowe cykle szkoleń, których celem było zwiększenie efektywność procesów. Zmieniliśmy również strukturę zespołu awansując wiele osób na pozycje liderskie. Przygotowaliśmy w ten sposób organizację do kontynuowania dynamicznej ekspansji zagranicznej marki 4F, która dzisiaj jest obecna w 42 krajach świata - informuje biuro prasowe OTCF S.A. w oświadczeniu.