SuperBiz firma Najbardziej oryginalne pomysły na świąteczny biznes

Najbardziej oryginalne pomysły na świąteczny biznes

18.12.2016, godz. 10:00
Nietypowy biznes zimowy
foto: SHUTTERSTOCK

Zakupowa gorączka dotyka nie tylko rodziny, przygotowujące się na wyjątkowy czas Bożego Narodzenia, lecz także biznes, który stara się nadążyć za potrzebami klientów. A jest o co zabiegać – tylko w tym roku Polacy wydadzą na święta aż 20,1 mld zł. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy prześcigają się w pomysłach, aby uszczknąć swój kawałek z tego tortu. Oto zestawienie najbardziej oryginalnych świątecznych biznesów.

Choinka do wynajęcia
„Co roku ponad 5 mln choinek bezmyślnie wycinanych jest na święta Bożego Narodzenia. Tylko po to, aby na kilka chwil przyozdobić wnętrza naszych domów" – czytamy na stronie e-sklepu wypozyczalniachoinek.eu. Jego właściciele znaleźli sposób, aby wykorzystać rosnący trend na bycie „eko" i większą skłonność ludzi do wydawania pieniędzy w okresie świątecznym – stworzyli wypożyczalnię choinek.
Jak to działa? Osoba zainteresowana wynajęciem drzewka, może za pośrednictwem strony internetowej wybrać jego rodzaj i rozmiar, a także wskazać datę, na kiedy, ma być ono dostarczone do domu. Przy czym firma zastrzega sobie w regulaminie, że żywe choinki wynajmowane są na okres od 22 grudnia 2016 r. do 6 stycznia 2017 r., a jej zwrot musi nastąpić do 8 stycznia, do godziny 17.00.

Sprawdź także: Chcesz dorobić na święta? Te branże szukają pracowników tymczasowych

Ceny za wypożyczenie drzewka kształtują się od 36 do do nawet 390 zł. Najemca musi liczyć się jednak z koniecznością wpłacenia kaucji w wysokości 25 proc. wartości rośliny, która jest zwracana w momencie oddania choinki właścicielowi. Ponadto do ceny wynajmu należy doliczyć również 30 zł za dowóz i 30 zł za odbiór drzewka w przypadku, gdy jego wysokość nie przekracza 180 zł lub opłatę o 15 zł wyższą, w przypadku bardziej wyrośniętych choinek.
Wypożyczalnia działa obecnie wyłącznie na terenie Warszawy.

Reklama na śniegu
Na pomysł biznesowego wykorzystania okresu świąt wpadła także brytyjska agencja reklamowa Curb, która wprowadziła w swojej ofercie możliwość promocji... na śniegu. Jej właściciele uznali, że jest to świetny sposób, aby dana firma mogła wyróżnić się na tle konkurencji, zwłaszcza przed świętami, kiedy klienci bombardowani są różnymi przekazami marketingowymi.
Jak wygląda taka reklama? Logo firmy lub krótki tekst za pomocą specjalnego szablonu odciskany jest na ośnieżonych parapetach, skrzynkach pocztowych czy budkach telefonicznych.

Czytaj też: Zostań Świętym Mikołajem. Jak dorobić przed świętami?

Pomysł spodobał się m.in. kanałowi telewizyjnemu Extreme, który jako jeden z pierwszych reklamodawców skorzystał z takiej formy promocji. Szablon stworzony na potrzeby firmy odbito przeszło 3,5 tys. razy na ośnieżonych samochodach, oknach i wielu innych miejscach.
To nie pierwszy tak oryginalny pomysł Curb. W ofercie agenci znajdują się także reklamy z mchu i bakterii, które mają zastosowanie w cieplejszych porach roku. Niecodzienne rozwiązania firmy szybko zyskują zainteresowanie dziennikarzy, co przysparza jej rozgłosu, a co za tym idzie nowych klientów.

Kartki dla więźniów
Założycielka Three Squares Greetings mecenas Terrye L.Cheathem z Los Angeles postanowiła zrobić z kolei biznes na kartkach dla... więźniów. Znajomi i krewni, którzy pragną wysłać pocztówkę osadzonej osobie, mają do dyspozycji na jej stronie bogaty wybór kartek. Nie brakuje wśród nich również kartek świątecznych. A założycielka podkreśla, że w okresie Bożego Narodzenia odnotowuje istotny wzrost sprzedaży. Pani adwokat jest zdania, że jej kartki stwarzają możliwość utrzymywania kontaktu z bliskimi i są przez to wsparciem dla więźniów. Rynek ma potencjał, ponieważ obecnie w amerykańskich więzieniach znajduje się ok 2,5 mln osób.

Dekorowanie świątecznymi światełkami
Nietypowym pomysłem na biznes świąteczny w naszych realiach jest również założenie firmy, zajmującej się oświetleniem domów przed świętami. W Polsce takich przedsiębiorstw praktycznie nie ma, za to z powodzeniem funkcjonują one w Stanach Zjednoczonych. Jest to sezonowy biznes, który w kilka tygodni pozwala dobrze zarobić – najpierw dzięki montowaniu na domach i w ogródkach świątecznych światełek, a następnie na ich sprzątaniu.

Rzeźby z lodu do ogrodu
Na zimowej dekoracji ogrodów postanowili zarobić także założyciele firm produkujących rzeźby z lodu. Na polskim rynku jest ich już kilka. Jedną z nich jest Jamal-Ice, która poza tworzeniem bloków lodowych na niepowtarzalne rzeźby i większe lodowe konstrukcje, produkuje również kostki lodu, a także kruszony i suchy lód. Dzięki temu firma może zarabiać również w ciepłych porach roku. Artyści omawiają projekt zimowego ogrodu z właścicielem posesji, a następnie go wykonują. Wśród rzeźb do ogrodu mogą pojawić się również postaci świąteczne.

autor: Grażyna Stefańska zobacz inne artykuły tego autora
Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: