SuperBiz opinie Zobacz kontrowersyjne reklamy, na których zarabia człowiek Trumpa [GALERIA]

Zobacz kontrowersyjne reklamy, na których zarabia człowiek Trumpa [GALERIA]

14.12.2016, godz. 15:39
Reklamy hamburgerów Carls Jr
foto: Archiwum

Za co Amerykanki nienawidzą przyszłego sekretarza w Departamencie Pracy? Powodów jest wiele, ale jeden z nich ma związek z majątkiem Andrew Puzdera. Jako prezes spółki, która jest operatorem sieci fast-foodów Carl's Jr. i Hardee's, Puzder akceptuje epatujące erotyką kampanie reklamowe, w których skąpo ubrane kobiety jedzą hamburgery. W 2014 r. zakazano emisji spotu reklamującego Carl's Jr., w którym wystąpiła Paris Hilton. Reklama sieci z 2015 r. również nie przeszła.

9 grudnia pisaliśmy o tym, że Donald Trump wybrał na sekretarza pracy Andrew Puzdera. Bulwersuje nie tylko majątek Puzdera, ale również fakt, że polityk został okrzyknięty królem amerykańskich fast-foodów, które wykorzystują w kampaniach reklamowych zdjęcia roznegliżowanych kobiet. Reklamy hamburgerów Carl's Jr zaliczają się prawdopodobnie do najbardziej seksistowskich na świecie. Sekretarz pracy prezydenta elekta jest prezesem i dyrektorem generalnym CKE Restaurants, operatora sieci Carl's Jr., Hardee's, Green Burrito i Red Burrito.

Zobacz także: Kadra Trumpa. Ministrem pracy USA będzie właściciel fast foodów

Z danych zamieszczonych na oficjalnej stronie CKE Restaurants wynika, że spółka generuje rocznie 1,3 mld dolarów przychodów. Wraz z franczyzobiorcami zatrudnia ponad 70 tys. osób w Stanach Zjednoczonych. Można jedynie domyślać się, ilu z nich dostaje najniższą krajową. (Puzder jest przeciwnikiem podnoszenia minimalnego wynagrodzenia w Stanach Zjednoczonych z 7,25 dolara w chwili obecnej do 15 dolarów w 2022 roku.)

Przeczytaj również: Wzruszający film Allegro bije rekordy popularności [WIDEO]

Sieć Carl's Jr. już od kilku lat zatrudnia do swoich reklam znane modelki. Na klipie reklamowym z 2012 r. hamburgera je Kate Upton, w 2013 r. - Nina Agdal, w 2014 r. - Paris Hilton, w 2015 r. - Charlotte McKinney, a w reklamie z 2016 r. - aż trzy modelki. Jednak najwięcej kontrowersji wzbudziło wideo z 2014 r., „Super Bowl", w którym wystąpiła Paris Hilton. Spot został nagrany w myjni samochodowej. Skąpo ubrana celebrytka polewa się pianą, w wyzywający sposób wspina się na auto, a w jednej ze scen – stoi na czworaka i je hamburgera. Emisja reklamy w telewizji została zakazana, podobnie jak film z 2015 r. z Charlotte McKinney. Czy powierzylibyście Puzderowi polski Kodeks pracy?

Oprac. na podst. superbiz.se.pl, bloomberg.com, forbes.com, youtube.com, ckr.com

tagi: Trump
Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: