Centra outletowe zmieniają charakter

2016-05-21 8:00

W Polsce przybywa outletów. Popularne centra wyprzedażowe zmieniają swój charakter. Coraz częściej będą przypominały nowoczesne galerie handlowe.

W ciągu najbliższych dwóch lat przybędą w naszym kraju 22 tysiące metrów kwadratowych powierzchni przeznaczonej na outlety – wynika z raportu „Always in. The Outlet Centre Market in Poland opublikowanego przez BNP Paribas Real Estate Poland.

Zobacz: Szkodliwe substancje w biżuterii

W Polsce działa już 13 typowych centrów wyprzedażowych zajmujących powierzchnię 213 tys. mkw. W najbliższych latach rynek ma powiększyć się o kolejne outlety, które mają powstać w Warszawie i Bydgoszczy. Potencjał w tym zakresie jest również na Śląsku i w Rzeszowie.

Przestrzenie te zmienią swój charakter. Nie są już tylko zbiorem wielu sklepów oferujących końcówki kolekcji, ale  coraz częściej funkcjonują one jak nowoczesne galerie handlowe ze strefami relaksu i rozrywki. Oprócz tego centra outletowe coraz dokładniej dobierają najemców i wzbogacają swoją ofertę o sklepy ze sprzętem rtv i artykułami do  wyposażenia domów.

Zobacz: Sądowa batalia o śmigłowce dla polskiej armii

Centra outletowe cieszą się dużym zainteresowaniem w Polsce. Choć zwykle lokalizowane są na obrzeżach dużych miast, to na brak ruchu nie mogą narzekać. W Polsce pod marką Neinver  działa kilka centrów (Faktory): w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie. Dwa lata temu  odwiedziło je 13 mln klientów. W pierwszym półroczu ubiegłego roku zakupy zrobiło tam już  o 0,5 mln klientów więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Źródło: BNP Paribas, newseria.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze