Arkadiusz Milik, Artur Jędrzejczyk, Euro 2016

i

Autor: Eastnews

Euro 2016: w trzy dni telewizja zarobiła na reklamach nawet 16 mln zł

2016-06-14 13:55

W ciągu trzech pierwszych dni Euro 2016 TVP1, Polsat i Polsat Sport mogły zarobić na reklamach emitowanych w godzinach oglądalności meczy i studiów piłkarskich Euro 2016 ponad 16 mln złotych – podają Wirtualne Media. Największą sumę udało się uzyskać dzięki reklamom towarzyszącym meczowi Polska – Irlandia Północna.

Od 10 do 12 czerwca br. stacje telewizyjne transmitujące mecze piłkarskie i emitujące rozmowy w studiach piłkarskich Euro 2016 zarobiły nawet 16,3 mln złotych. Wysokość wpływów z reklam zbadała na zlecenie Wirtualnych Mediów firma Nielsen Audience Measurement.

W ciągu trzech pierwszych dni Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej największym hitem okazał się mecz Polska – Irlandia Północna. Piłkarzom kibicowało przed małym ekranem aż 12 mln widzów. Mecz w TVP1 oglądało 7,02 mln osób, podczas kiedy z programów Polsatu korzystało niespełna 5 mln (4,99 mln osób). Materiały VOD związane z meczem na stronie sport.tvp.pl miały 350 tys. odtworzeń. Transmisja z komentarzem Jacka Lackowskiego była najchętniej oglądanym weekendowym programem TVP1, jednak nie przełożyło się to na zyski telewizji publicznej.

Przeczytaj również: Euro 2016. Jak pojechać na mecze Polaków i nie zbankrutować

Na reklamach towarzyszących starciu Polaków z Irlandczykami Polsat i Polsat Sport zarobiły łącznie 8,22 mln zł (po 4,11 mln zł). W tym czasie TVP1 wzbogaciła się „tylko" o 1,21 mln złotych. Pod względem oglądalności, TVP1 miała 45,3 proc. udziałów, a Polsat i Polsat Sport – 32,3 proc. (odpowiednio: 26,7 proc. i 5,6 procent).

Telewizji publicznej nie udało się także prześcignąć Polsatu pod względem wpływów z reklam emitowanych w czasie oglądalności studiów piłkarskich. Po trzech pierwszych dniach zyski Polsatu z tego tytułu wyniosły 355 tys. zł, Polsat Sport zarobił 364 tys. zł, a TVP1 – 158 tys. złotych.

Dla porównania, na meczu otwierającym Euro 2016 (Francja – Rumunia) Polsat, Polsat Sport i TVP1 zarobiły łącznie 3,06 mln zł, natomiast mecz Albania – Szwajcaria, na którego transmisję programy Polsatu miały wyłączność, przyniósł zysk z reklam w wysokości 2,77 mln złotych.

Może cię zainteresować: EURO 2016. Gdzie legalnie obstawiać mecze?

Po raz kolejny będziemy mogli zobaczyć reprezentację Polski 16 czerwca (czwartek) o godz. 21:00, kiedy zagramy z Niemcami. Następne starcie będzie miało miejsce 21 czerwca (wtorek) o godz. 18:00, kiedy to zmierzymy się z Ukrainą.

Badanie Nielsen Audience Measurement nie uwzględnia kanałów Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD. Wyliczenia zostały przeprowadzone na podstawie obowiązujących cenników reklamowych. Podane liczby nie uwzględniają zniżek, rabatów oraz innych form zakupu, które mogą mieć wpływ na rzeczywiste wpływy z reklam. Dokładna wartość reklam stanowi tajemnicę firmową i może odbiegać od cen katalogowych.

Źródła: wirtualnemedia.pl. Sport.tvp.pl, se.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze