SuperBiz wiadomości GODZINA OD ZGŁOSZENIA DO WYPŁATY ODSZKODOWANIA

GODZINA OD ZGŁOSZENIA DO WYPŁATY ODSZKODOWANIA

14.12.2016, godz. 00:00

PZU wprowadził kolejną innowację do swoich usług. Działa już aplikacja internetowa do samodzielnej kalkulacji kosztów naprawy samochodu i uszkodzonego mienia. Decyzja o wysokości odszkodowania zapada błyskawicznie. Przekonali się już o tym pierwsi klienci.

Tomasz Juraszek, mieszkaniec okolic Żywca, robił zakupy w centrum handlowym. Niestety, nie zauważył przeszkody przy manewrowaniu na parkingu i uderzył w nią swoim autem.

Sprawa załatwiona od reki

– To była moja nieostrożność. Przy cofaniu w coś uderzyłem. Zadrapałem zderzak, wgniotłem błotnik. Nic wielkiego się nie stało, dlatego zaryzykowałem i skorzystałem z aplikacji PZU „Samoobsługa szkody" – mówi pan Tomasz. – Wszystko robiłem, posługując się smartfonem. Poszło szybko, mimo że po drodze robi się uszkodzeniom zdjęcia.

To fajna aplikacja – bez problemów, sprawnie przeprowadziła mnie przez cały proces zgłaszania szkody – opowiada. Pan Tomasz zalogował się w systemie we wtorek o godz. 15.33. Przeszedł przez wszystkie etapy zgłoszenia szkody i o godz. 16.25 otrzymał już propozycję wyceny szkody, jaką zaproponowało mu PZU. Pan Tomasz tę kwotę zaakceptował. Decyzja ubezpieczyciela o wypłacie odszkodowania zapadła w 53 minuty od zgłoszenia o zdarzeniu! To ekspresowe tempo.

– Gdybym musiał poczekać, aż przyjedzie do mnie rzeczoznawca i dopełni formalności, sprawa trwałaby dużo dłużej. A potem trzeba jeszcze czekać na decyzję ubezpieczyciela. Przy tej aplikacji sprawa została załatwiona od ręki – mówi pan Tomasz. – Jeśli komuś zależy na czasie, szkoda nie jest duża, a wycena, jaką proponuje aplikacja jest porównywalna z tym, co mówią okoliczni mechanicy czy inni fachowcy, to warto z niej skorzystać – ocenia.

Nie tylko samochód

Aplikacja „Samoobsługa szkody" działa nie tylko w przypadku ubezpieczenia komunikacyjnego, ale także wtedy, gdy w nieszczęśliwym zdarzeniu poniesiemy straty dotyczące także domu i mieszkania. Z aplikacji mogą korzystać tylko klienci Grupy PZU, którzy zgłaszają szkody niewielkich rozmiarów. Aplikacja ma wiele zalet. Jej obsługa jest intuicyjna, nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania ani specjalistycznej wiedzy od użytkownika. „Samoobsługa szkody" została wyposażona w odpowiednie zabezpieczenia, a zgłaszający ma gwarancję natychmiastowego wsparcia.

Aplikacja wymaga, by ubezpieczony poprowadzony przez aplikację sam dokonał oględzin swojego samochodu czy mienia i przygotował zdjęcia np. smartfonem. PZU na tej podstawie zaproponuje wysokość kwoty odszkodowania. Jeśli klient się z taką wyceną zgodzi, to dokument potwierdzający samodzielne wykonanie oględzin zostanie przesłany i automatycznie załączony do Systemu Likwidacji Szkód PZU. A co, jeśli klient będzie chciał zmienić zdanie? Ma do tego prawo, wtedy szkoda będzie obsłużona w sposób tradycyjny.

 

8 kroków do odszkodowania

KROK 1
POWIADAMIASZ PZU O ZDARZENIU

Zgłaszasz szkodę. Możesz to zrobić telefonicznie pod numerem 801 102 102 lub przez stronę internetową zgłoszenie.pzu.pl. Podajesz  szczegóły szkody, numer swojego telefonu oraz adres e-mail (jeśli go masz).

KROK 2
PRZECHODZISZ DO APLIKACJI

Pracownik PZU prześle ci link do aplikacji SMS-em lub e-mailem. Uruchom aplikację i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

KROK 3
WYBIERASZ, CZEGO DOTYCZY SZKODA

Masz do wyboru możliwość wyliczenia różnych szkód np.: pojazdu, mieszkania, domu  jednorodzinnego, garażu, ogrodzenia, małej architektury lub innych obiektów. Wszystko zależy od tego jaką szkodę zgłosiłeś w PZU.

Krok 4
USTALASZ ZAKRES USZKODZEŃ

Wybierasz strefę określającą, która część twojego pojazdu została uszkodzona – przód, tył, bok, mechanika itp., a następnie wskazujesz rozmiar uszkodzeń.

KROK 5
DOŁĄCZASZ ZDJĘCIA SAMOCHODU

Sfotografuj uszkodzony samochód. Aplikacja pokaże ci, jak powinien wyglądać kadr, by Opiekun PZU w razie potrzeby mógł obejrzeć i przeanalizować te uszkodzenia. Sfotografuj także swój dowód rejestracyjny z obu stron i dołącz do pozostałych zdjęć.

KROK 6
WYCENA SZKODY

Otrzymujesz informację o wartości kwotowej twojej szkody, jaką proponuje PZU. Możesz ją zaakceptować lub nie. Jeśli zdecydujesz się na to drugie, szkoda zostanie obsłużona w tradycyjny sposób. Jeśli akceptujesz, dane z aplikacji oraz dokument potwierdzający samodzielne wykonanie oględzin zostanie przesłany i automatycznie załączony do Systemu Likwidacji Szkód PZU. Wyliczenie kwoty odszkodowania będzie więc możliwe bez konieczności oczekiwania na przyjazd rzeczoznawcy wyznaczonego przez ubezpieczyciela.

KROK 7
WYSYŁANIE WYNIKÓW DO PZU

Aplikacja automatycznie zbiera całość informacji razem ze zdjęciami I wysłała je do PZU.

KROK 8
OBSŁUGA MERYTORYCZNA

Zebrany przez ciebie materiał analizuje Opiekun PZU. Teraz pozostaje ci tylko poczekać na wypłatę odszkodowania.

 

 

 

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: