SuperBiz wiadomości Legendarne składy pociągów dostały drugie życie. Kultowy EN57 Feniks [GALERIA]

Legendarne składy pociągów dostały drugie życie. Kultowy EN57 Feniks [GALERIA]

27.11.2016, godz. 17:41
FENIKS z Fabryki Pojazdów Szynowych
foto: Materiały prasowe

Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski realizuje najbardziej zaawansowaną modernizację pojazdów serii EN57 w Polsce. Dzięki niej 20 kultowych składów pociągów regionalnych i aglomeracyjnych zyska innowacyjny standard Feniksa.

EN57 jest najdłużej produkowanym pojazdem szynowym na świecie. Normalnotorowy, trójczłonowy, niskoperonowy elektryczny zespół trakcyjny, bo tak brzmi jego pełna nazwa, ujrzał światło dzienne na początku lat 60. Pierwsze składy EN57 ujrzały światło dzienne 1962 r. w Zakładach Produkcyjnych Pafawag we Wrocławiu, a ich produkcja trwała do 1994 roku.

Zobacz także: Najszybsze pociągi na świecie [GALERIA]

Do dzisiaj EN57 poruszają się po polskich torach, jednak zmieniły się nie do poznania. Wszystko za sprawą gruntownej modernizacji, którą prowadzi Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Modernizacja 20 składów EN57 pozwoli przedłużyć ich życie o kolejne 30 lat. Już teraz zmodernizowano 10 pociągów EN57 Feniks, a niebawem dołączy do nich kolejne 10 składów.

- Nazwa handlowa odzwierciedla gruntowny zakres modernizacji wysłużonych, niskoperonowych zespołów EN57. Ze względu na skalę przeprowadzonych prac nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa. Naszym celem było przywrócenie do świetności tych legendarnych składów. Warto wspomnieć, że jest to najbardziej zaawansowana modernizacja pojazdów EN57 w Polsce – powiedział Marcin Guryniuk, prezes Polskiego Taboru Szynowego.

Przeczytaj również: W Polsce jeździ włoskie Pendolino. A polskie pociągi podbijają Włochy!

Po modernizacji pasażerowie mogą liczyć na w pełni klimatyzowane przedziały i przedsionki, przestronne, komfortowe wnętrza, miejsca siedzące zaprojektowane przy współpracy z lekarzami ortopedami, gniazdka elektryczne przy fotelach, wieszaki na rowery oraz zintegrowany system informacji pasażerskiej. Bezpieczeństwo gwarantują kamery monitoringu o kącie widzenia 360 stopni. W składach zamontowano pomosty umożliwiające swobodny wjazd do pociągu osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz wydzielono oddzielne miejsca siedzące dla osób niepełnosprawnych, które mogą także skorzystać z przestronnych toalet o wysokim standardzie. Komfort jazdy podróżujących podnosi precyzyjne wygłuszenie pojazdów.
Oprac. na podst. mat. pras

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: