SuperBiz wiadomości Leo Express – oferta, rozkład jazdy

Leo Express – oferta, rozkład jazdy

17.10.2016, godz. 13:18
LEO Express
foto: prague2krakow.eu

19 października autokary Leo Express zaczną dowozić pasażerów ze Śląska do Warszawy, w tym na lotnisko w Okęciu i z powrotem. W planach przewoźnika są również połączenia kolejowe. Konkurent Polskiego Busa wszedł na polski rynek w zeszłym roku. Na jakich trasach będzie jeździł Leo Express? Sprawdź aktualny rozkład jazdy!

W środę 19 października czeski Leo Express uruchomi nowe połączenie autobusowe na trasie lotnisko Chopina w Warszawie – pl. Św. Andrzeja w Katowicach. Podróż będzie trwała 5 h i 40 minut. W przypadku połączenia z centrum stolicy czas przejazdu zmniejszy się do 4 h i 20 minut.

Przeczytaj również: Przewozy Regionalne wprowadzą w 2017 r. nowoczesne pociągi z Wi-Fi

Bilety będzie można zakupić w dwóch wariantach – w klasie ekonomicznej lub w kasie biznes. W zależności od rodzaju usługi, ceny przejazdu będą zaczynały się od 19 zł i 37 złotych. Na razie w ofercie znajdzie się jeden przejazd dziennie. Częstotliwość przejazdów pozostawia dużo do życzenia, biorąc pod uwagę fakt, że Polski Bus wozi pasażerów między stolicą a Śląskiem 4 razy dziennie. Użytkowników może jednak skusić wysoki standard autokarów, obsługa stewarda oraz dostęp do wody butelkowanej, prasy, Wi-Fi, gniazdek elektrycznych i toalety w cenie przejazdu. Warto przypomnieć, że z tej listy Polski Bus zapewnia jedynie WC, internet i gniazdka 230 V.

Leo Express dał się poznać polskim podróżnym w zeszłym roku, po przejęciu Tiger Express. Uruchomił konkurencyjne cenowo połączenia łączone (autobusowo-kolejowe) między Krakowem i Pragą oraz Krakowem i Lwowem. Do stolicy Czech można udać się już za 65 zł, podczas kiedy cena biletu kolejowego potrafi znacznie przekroczyć 100 złotych.

Nowość na polskim rynku ma stanowić połączenie kolejowe Leo Express na trasie Warszawa – Praga. O tym, kiedy pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z nowej usługi, zadecyduje Urząd Transportu Kolejowego. Podanie w tej sprawie wpłynęło do UTK jeszcze we wrześniu, a operator liczy na to, że obsługa pasażerów rozpocznie się w listopadzie.

Zobacz także: Nowe tanie połączenia lotnicze z Wizz Airem i Transavią

Jednak z decyzją urzędu może być różnie, ponieważ Urząd Transportu Kolejowego nie zawsze patrzy na konkurencję polskich przewoźników przychylnym okiem. Dwa lata temu w imieniu Leo Express Dolnośląskie Linie Autobusowe starały się o pozwolenie na uruchomienie połączeń szynowych z Warszawy do Katowic i Krakowa – przypomina tvn24bis.pl. Decyzja była jednak odmowna.

Chociaż nie wiadomo jeszcze, ile kosztowałyby bilety z Warszawy do Pragi, to przypuszczalnie ich cena nie będzie wygórowana. Tajemnicą poliszynela jest, że usługi kolejowe w Czechach są tańsze niż w Polsce. Dlatego niektórzy podróżni decydują się na połączenie drogowe do granicy z Czechami, a następnie przesiadają się do czeskiego pociągu. Trasa Leo Express przebiegałaby przez następujące miejscowości: Zebrzydowice, Pszczynę, Tychy, Katowice, Sosnowiec Główny, Dąbrowę Górniczą, Zawiercie, Grodzisk Mazowiecki, Pruszków, Warszawę Zachodnią, Warszawę Centralną i Warszawę Wschodnią.

Źródła: tvn24bis.pl, fly4free.pl

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: