Żywiec Zdrój to lider sektora wód butelkowanych. Firma bierze odpowiedzialność za opakowania, w których dostarczane są produkty marki. Nie tylko dba w ten sposób o środowisko naturalne, ale także daje przykład innym producentom.
W 2018 r., podczas szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach, Żywiec Zdrój ogłosił bezprecedensowe zobowiązanie, w myśl którego już w 2020 r. taka sama ilość plastiku, jaki firma wprowadzi na rynek, zostanie z niego zebrana i trafi ponownie do obiegu. To zobowiązanie zostało zrealizowane. Żywiec Zdrój współpracował w tej sprawie z Rekopolem, organizacją odzysku opakowań, która w imieniu marki realizuje prawny obowiązek zbiórki i recyklingu m.in. tworzyw sztucznych, współpracując z kilkudziesięcioma firmami odpadowymi, sortowaniami i recyklerami na terenie całego kraju.
- Zrównoważony rozwój jest dla nas tak samo ważny, jak wyniki biznesowe. Przykładem na to jest właśnie wypełnienie zobowiązania, które ogłosiliśmy, by pokazać że jesteśmy gotowi wziąć odpowiedzialność za nasz produkt. Jesteśmy dumni, że pomimo wyzwań, jakie przyniósł miniony rok, zrealizowaliśmy podjęte 2 lata wcześniej zobowiązanie dotyczące zbiórki równowartości 100 proc. wprowadzonego przez nas w 2020 roku plastiku. Wierzymy, że ten krok będzie impulsem dla innych, by spojrzeć na plastik jak na wartościowy surowiec, a nie odpad. Równocześnie chcielibyśmy podziękować konsumentom, ponieważ na koniec dnia to każdy z nas, wyrzucając plastik do żółtego kosza, realnie przyczyniał się każdego dnia do realizacji tego zobowiązania – komentuje Frédéric Guichard, Prezes Zarządu Żywiec Zdrój.
Z badania „Ziemianie atakują 2020” przeprowadzonego przez Kantar wynika, że nieodpowiednie gospodarowanie odpadami, w tym opakowaniami plastikowymi, to zdaniem Polaków największe wyzwanie środowiskowe, jakie przed nimi stoi. Aż 75 proc. biorących udział w badaniu ma świadomość, że zmiany pewnych nawyków są koniecznością, aby chronić planetę. Jednocześnie niemal co trzeci ankietowany uważa, że sam niewiele jest w stanie zrobić i pojedyncze działania nie wpłyną na widoczną zmianę. Wielu wierzy, że potrzebne są zmiany strukturalne – wskazują rządy (58 proc.), koncerny energetyczne i elektrownie (52 proc.) oraz korporacje (29 proc.) jako organizacje, których działania będą kluczowe w kwestii walki o lepsze środowisko.