Do wzrostu liczby pasażerów FlixBusa w skali globalnej przyczynił się m.in. dynamiczny rozwój na istniejących rynkach, a także ekspansja globalna, zwłaszcza start w pierwszym azjatyckim kraju – Turcji – poprzez przejęcie tamtejszego lidera przewozów autobusowych, firmy Kamil Koç. W USA, gdzie firma działa od 2018, FlixBus rozpoczął działalność w stanach takich jak Floryda, Nowy Jork, Oregon, Teksas i Waszyngton. – W ciągu zaledwie siedmiu lat udało nam się zostać największym na świecie operatorem międzymiastowych połączeń autobusowych, oferując obecnie możliwość podróży do 2500 miejsc w 30 krajach – mówi André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility. – Naszym celem jest oferowanie milionom ludzi przystępnych cenowo, zaawansowanych technologicznie, a także przyjaznych dla środowiska podróży.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Płacisz dokładnie tyle, ile jedziesz! Rewolucja w komunikacji miejskiej w Polsce
W 2020 roku spółka zapowiada rozpoczęcie operacji w Ameryce Południowej i Indiach. Przedsięwzięcia te zostaną sfinansowane z nowego kapitału, który został pozyskany latem 2019 r., gdy spółka FlixMobility z sukcesem zakończyła rundę finansowania serii F. Firma zapowiada także dalsze działania proekologiczne związane z realizacją tzw. climate action plan, który zakłada neutralność klimatyczną do 2030 roku. Wśród planowanych inicjatyw znajduje się m.in. kontynuacja testów autobusów elektrycznych oraz prace nad stworzeniem pierwszych dalekobieżnych autobusów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. W ramach kontynuacji tworzenia platformy mobilności, FlixMobility zamierza również rozwijać dotychczasowe usługi, m.in. wprowadzając w kolejnych krajach usługę carpoolingu pod marką FlixCar, po starcie we Francji w grudniu 2019 roku, oraz usługę kolejową FlixTrain.
Blisko 9 milionów pasażerów w Polsce w dwa lata
Globalny rozwój FlixBusa szedł w parze z dynamicznym wzrostem na rynku polskim.
– FlixBus w 2019 roku uruchomił w Polsce blisko 40 nowych linii, dzięki czemu do siatki połączeń dołączyło ponad 110 miejscowości, w tym aż 60 w Polsce. Łącznie w ciągu dwóch lat działalności na rynku polskim stworzyliśmy siatkę liczącą 250 kierunków podróży – wyjaśnia Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie – Dynamiczny rozwój siatki połączeń, w tym również zwiększenie częstotliwości na najbardziej popularnych korytarzach, zaowocowało wzrostem liczby pasażerów o ponad 700 000 – z 4 milionów w 2018 do 4,7 miliona w 2019 roku.
CZYTAJ TAKŻE: Bezprzewodowy internet Wi-Fi w niemal każdym składzie Pendolino. PKP Intercity wprowadza też inne nowości
Aktywności FlixBusa w Polsce w 2019 roku skupiały się również na poprawie jakości obsługi, co przyczyniło się do wyniku 79 proc. zadowolonych pasażerów. FlixBus Polska współpracuje obecnie z ponad 30 polskimi firmami autobusowymi, zatrudniającymi ok. 1000 kierowców. Średni wiek wszystkich pojazdów to maksymalnie 3 lata, a aż 1/3 z nich to autobusy z rocznika 2019.
W 2020 roku polski oddział zapowiada przede wszystkim zwiększenie oferty o 50 proc. poprzez rozwijanie zupełnie nowych korytarzy, a także zwiększanie częstotliwości połączeń na głównych relacjach, zapewniając jeszcze lepsze skomunikowanie w centrach przesiadkowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, a także Poznaniu i Gdańsku. Ważnym wydarzeniem w rozwoju firmy będzie także włączenie do oferty połączeń do krajów bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia) i rozwój połączeń na Ukrainę. FlixBus Polska podobnie jak w 2019, tak i w 2020 aktywnie uczestniczyć będzie w realizacji globalnego planu klimatycznego, m.in. poprzez wspieranie lokalnych inicjatyw w tym zakresie. Niewykluczone, że Polska będzie również kolejnym krajem, w którym wystartują testy dalekobieżnych autobusów elektrycznych.